Зразок роботи
Вступ
Сьогодні у світі практикується величезна кількість різноманітних виховних систем. Всі вони орієнтовані на те, щоб виростити з дитини і розвинену гармонійну особистість, але кожна йде до цієї мети своєю дорогою.
Неважко помітити, що в наш час з'являється все більше й більше дитячих дошкільних освітніх установ, що мають певний профіль. Здебільшого це стосується приватних закладів, однак певне профілювання все частіше можна зустріти й у державних дитячих закладах. Існують мовні, музичні та художні дитячі садки, а також ті, що організовані згідно з принципами, розробленими видатними педагогами. До останніх можна віднести «монтессоріанські» дитячі садки, які все більше користуються популярністю.
В педагогіку італійський лікар Марія Монтессорі прийшла, познайомившись з працями французького лікаря і педагога Едуарда Сегена. Він припустив, що діти з особливостями в розвитку відрізняються від «нормальних» тільки тим, що позбавлені природної ініціативності, яка може бути повернута за допомогою спеціального стимульного матеріалу. Цю ідею, та й самі стимульні матеріали, Марія Монтессорі і поклала в основу роботи з дітьми, яких в її час, не диференціюючи діагноз, називали ідіотами. Результати перевершили всі очікування: через два роки вважаються безнадійними діти не тільки навчилися читати і писати, але і виграли шкільну олімпіаду в Римі, де брали участь і так звані «нормальні» діти.
Успіх надихнув Монтессорі, і вона вирішила серйозно зайнятися педагогікою. Будучи лікарем, вона виходила із зрозумілих їй біологічних аналогій: перебуваючи в утробі матері, дитина знаходиться в безпеці і отримує все необхідне для свого розвитку; в момент народження він відчуває серйозний стрес, який може негативно відбитися на його особистості. Після народження кількість таких негативних впливів зростає. Значить, треба убезпечити малюка від них і зайняти його діяльністю, розвиваючої його природні здібності. Для цього Монтессорі запропонувала створити спеціальну середу, відмінну як від домашньої, так і від казенної обстановки традиційного класу. З'явившись 100 років тому, система Монтессорі, орієнтована на розвиток дітей, удосконалювалася і завойовувала світ.