Зразок роботи
Вступ
Сучасний період розвитку суспільства характеризується сильним впливом на нього інформаційно – комунікаційних технологій (ІКТ), які проникають в усі сфери людської діяльності, забезпечують поширення інформаційних потоків у суспільстві і утворюють глобальний інформаційний простір. Невід’ємною і важливою частиною цих процесів є комп’ютеризація освіти. Зараз в Україні йде становлення нової системи освіти, орієнтованої на входження у світовий інформаційно-освітній простір. Цей процес супроводжується істотними змінами в педагогічній теорії і практиці навчально-виховного процесу, пов’язаними із внесенням коректив у зміст технологій навчання, які повинні бути адекватними сучасним технічним можливостям і сприяти гармонійному входженню дитини в інформаційне суспільство.Комп’ютерні технології покликані стати невід’ємною частиною цілісного освітнього процесу, значно підвищувати його ефективність. Тому рівень комп’ютеризації разом з кадровим і методичним забезпеченням навчального процесу є вирішальним показником оцінювання дошкільного закладу.
Знайомство дитини з комп'ютером, частіше за все, починається зі спеціально куплених дорослими комп'ютерних інтерактивних дисків. І нині ринок пропонує безліч комп'ютерних програм для дошкільнят - аркад, квестів, стратегій, симуляторів. Такі програми називаються розважальними. Багато з них розроблені з комерційною метою і не відповідають психолого-педагогічним вимогам. Більш того, вони можуть завдати шкоди дитині, так як не ставлять інтелектуальних завдань, а стимулюють бажання змагатися і агресивність, розраховані на зовнішній ефект. Ці програми орієнтовані на стимуляцію емоцій дитини, викликаних відчуттям азарту і станом ейфорії, що досягається за рахунок яскравих анімаційних ефектів, специфічних звуків, високоякісної графіки, системи заохочень. За допомогою таких програм дитина потрапляє в світ, де все можна, все дозволено, не існує заборон і табу, де грають мають «кілька життів», їм надається можливість, при небажаному результаті почати все спочатку і прийти до вірного ходу можна методом проб і помилок . Потрапляючи в віртуальний світ, дитина відчуває себе вільним, легко і набагато більш захищеним, ніж в реальному світі. Це спокусливе почуття може сприяти розвитку комп'ютерної залежності. Результатом надлишкового занурення в комп'ютерні ігри може з'явитися поява таких якостей, як нездатність планувати і прогнозувати свої дії, доводити справу до кінця, концентруватися і регулювати свою поведінку.
Освоєння дитиною різних видів традиційної гри створює базу для оволодіння комп'ютером. Занадто раннє введення комп'ютера в життя дитини може загальмувати і збіднити нормальний розвиток традиційних форм гри, що забезпечують повноцінне особистісне і психічний розвиток дошкільника.
За думку психологів і фізіологів, дитини дошкільного віку найбільш доцільно залучати до роботи на комп'ютері за допомогою програм, що містять набір інтерактивних розвиваючих і навчальних завдань. Такі програми стимулюють інтелектуальну активність дитини, дозволяють без стресу припиняти роботу на комп'ютері через 10-15 хвилин. При цьому дитина встигає завершити завдання, отримати або побачити результат своєї діяльності, оцінку (або заохочення) з боку комп'ютера.