Зразок роботи
Модернізація та реформування системи освіти в Україні на засадах компетентнісного підходу є домінантою змін. Прикметними ознаками сучасного етапу розвитку української освіти є системне її реформування, модернізація змісту, активний пошук ефективних дидактичних стратегій, форм, методів і засобів навчання. Закон України «Про освіту», національна програма «Освіта» (Україна XXI століття), Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, Державні стандарти початкової, базової і повної середньої освіти спонукають до пошуку продуктивних шляхів підвищення якості освіти, мовної зокрема, що передусім зумовлюють необхідність теоретичного обґрунтування, розроблення і впровадження методичної системи лексичної компетенції учнів початкової школи.
Теоретичні основи формування лексичної компетенції учнів початкової школи обґрунтовано в працях: Н. Бібік, О. Савченко та ін., методичні аспекти проблеми розкрито в роботах В. Бадер, М. Вашуленка, Н. Гавриш, І. Ґудзик, М. Греб, Н. Грони, С. Дубовик, О. Мельничайко, С. Мартиненко, І.А. Нагрибельної, К. Пономарьової та інших вчених.
Складність проблеми формування лексичної компетентності в учнів початкових класів засобами гри зумовили розгалуженість наукових пошуків: збагачення словникового запасу учнів на різних етапах мовленнєвого розвитку (А. Богуш, Н. Гавриш, Н. Голуб, Л. Кулибчук, Т. Коршун, К. Крутій, Л. Сугейко); розроблення мовленнєвого компонента підготовки учнів (О. Біляєв, М. Вашуленко, І. Ґудзик, Л. Мацько, М. Пентилюк, О. Хорошковська); комунікативний аспект навчання (З. Бакум, А. Богуш, С. Караман, О. Копусь, О. Любашенко, С. Яворська та інші).
Проблема збагачення лексичного запасу учнів початкової школи була предметом наукових досліджень сучасних українських вчених, однак, як засвідчив аналіз сучасних наукових джерел, нерозв’язаним залишається питання розроблення цілісної методичної системи, спрямованої на формування лексичної компетентності учнів початкової школи за допомогою ігрових технологій.
Потреба у розв’язанні наявних суперечностей, педагогічна значущість проблеми, її недостатня теоретична і методологічна розробка, зумовили вибір нами теми: «Гра як засіб оптимізації формування лексичної компетенції учнів початкової школи».
Об’єктом дослідження є процес формування лексичної компетенції учнів початкової школи.