ВИКОРИСТАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОГО МЕТОДУ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ В 10 КЛАСІ (ID:698327)
Зміст
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОГО МЕТОДУ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ 6
1.1. Аналіз науково-педагогічної літератури до проблем дослідження 6
1.2. Характеристика дослідницького методу в умовах інноваційної системи навчання історії 8
1.3. Дидактичні умови використання дослідницького методу навчання у старшій профільній школі 11
РОЗДІЛ 2. ДИДАКТИЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОГО МЕТОДУ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ «УКРАЇНА В УМОВАХ НАЦИСЬКОЇ ОКУПАЦІЇ» 24
2.1. Стан вивчення проблеми в шкільній практиці 24
2.2. Аналіз навчально-методичного комплексу з історії України для 10 класу 30
2.3. Методика навчального дослідження при вивченні теми «Україна в умовах нациської окупаціії» 33
ВИСНОВКИ 40
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 42
ДОДАТКИ 45
Зразок роботи
Актуальність теми. Одним із найважливіших завдань сучасних педагогів є створення оптимальних умов для розвитку духовно багатої, фізично здорової, вільної, творчої особистості, здатної до самовизначення й саморозвитку. Сучасна педагогіка використовує різні методи навчання молоді, але найбільшою результативністю характеризується дослідницький метод. Науково-дослідницька робота- це вид самостійної аналітичної діяльності учнів у галузі систематизованого вивчення певного питання або актуальної проблеми, що виходять за межі навчального процесу. Така робота сприяє створенню загальнонаукового фундаменту й виробленню дослідницьких навичок. Основна ідея дослідницького методу полягає у використанні наукового підходу до виконання того чи іншого навчального завдання [11].
Актуальність проблеми використання дослідницької діяльності на уроках історії обумовлена тим, що нові соціальні запити викликали відродження інтересу до ідеї розвиваючого навчання, основою якого є пізнавальний та особистісний розвиток учня. Національною доктриною розвитку освіти визначено основні пріоритетні завдання розбудови системи освіти, серед яких можна виділити: створення умов для розвитку особистості, творчої самореалізації кожного громадянина України.
В умовах профільного навчання загальноосвітнім навчальним закладам, за умови виконання державних стандартів освіти, надається право планувати роботу самостійно, вибирати профіль і, відповідно, курси за вибором, нові форми навчання (проектування, конструювання, пошуково-дослідницьку роботу тощо), що створює умови для максимальної реалізації потенційних можливостей та творчих здібностей особистості.
Мета дослідження – методичне обгрунтування використання дослідницького методу навчання на уроках історії України.
Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:
проаналізувати психолого-педагогічну та методичну літературу з використання дослідницького методу навчання;
визначити теоретичні основи використання дослідницького методу навчання на уроках історії України;
розробити методику використання дослідницького методу під час навчального дослідження при вивченні теми «Україна в умовах нациської окупаціії».
Об’єктом дослідження є процес навчання історії України у старшій школі.
Предметом дослідження є використання дослідницького методу навчання на уроках історії України в 10 класі при вивченні теми «Україна в умовах нациської окупаціії».
Для досягнення мети і вирішення поставлених задач були використані наступні методи: теоретичні для вивчення та аналізу наукової психолого-педагогічної та методичної літератури, пошуковий; теоретичні: вивчення та аналіз історичної й навчально-методичної літератури з проблеми дослідження; ретроспективний та прогностичний аналіз навчально-методичного комплексу; теоретичне узагальнення педагогічного досвіду з означуваної проблеми; розробка змісту та методичної системи роботи з обраної теми на уроках всесвітньої історії або історії України.
Методологічна основа курсової роботи базується на здобутках теорії і практики щодо використання дослідницького методу навчання на уроках історії України.
Практичне значення курсової роботи полягає у тому, що сформульовані в ній висновки можуть бути використані вчителем в практичній діяльності на на уроках історії України в 10 класі.
Oбсяг i структурa диплoмнoї рoбoти. Робота складається зі вступу, двох розділів із висновками до кожного з них, висновків, списку використаної літератури
Інші роботи з даної категорії: