Зразок роботи
Актуальність тематики дослідження. В наш час зменшується показник духовності сучасної молоді, музичне мистецтво втратило свою колишню силу, важко стало залучити осіб шкільного віку до сприйняття серйозних класичних творів, тому що в сім'ї вже немає традиції слухати твори композиторів-класиків та й засоби масової інформації не вирішують подібне завдання.
Більшість учнів не є культурними слухачами високохудожньої класичної музики, вони малоактивні і не здатні на власне судження про музику, не завжди можуть визначити своє ставлення до почутого. Рівень музичної культури у школярів дуже низький – це проблема сьогодення.
Музичне виховання займає одне з провідних місць в освітньому процесі дошкільної організації – це різні способи, засоби пізнання учнями музичного мистецтва (а через нього і навколишнього життя, і самого себе), за допомогою якого здійснюється і загальний розвиток. Зміст музичного виховання включає залучення підлітків до різних видів музичної діяльності, розвиток музичних здібностей, потреби та інтересу до музики, формування основ музичної культури.
Вочевидь, що музична культура особистості не формується як така. Це результат тривалого, цілеспрямованого виховного процесу, що починається з раннього віку.
Використання музичних інструментів розширює сферу музичної діяльності школярів, підвищує інтерес до музичних занять, сприяє розвитку музичної пам'яті, уваги, допомагає подолання зайвої сором'язливості, скутості, розширює музичне виховання дитини. У процесі гри на музичних інструментах яскраво виявляються індивідуальні риси кожного виконавця: емоційність, зосередженість, розвиваються та вдосконалюються музичні здібності.
Навчаючись грі на дитячих музичних інструментах, учні відкривають для себе світ музичних звуків, усвідомленіше розрізняють красу звучання. У них покращується якість співу, розвиваються музично-ритмічні рухи, вони чистіше співають і чіткіше відтворюють ритм.
Формування у осіб шкільного віку інтересу до музики та музичної діяльності як компонента музично-естетичної свідомості та музичної культури в цілому - одна з проблем, що привертає увагу дослідників протягом багатьох років. Вивчення цієї проблеми актуально у зв'язку з тим, що цілеспрямоване формування інтересу до музики та музичної діяльності, творчих здібностей та нахилів, музичного смаку кожної конкретної людини, починаючи з самого раннього віку, створює фундамент музичного виховання в цілому.
Тема актуальна у наші дні, оскільки перед сучасною дошкільною освітою поставлено завдання відродження музичної культури. За твердженням фахівців, всі люди від природи музичні, а шкільний вік є періодом для формування здібностей, у тому числі й музичних. Нині формуванню музичної культури молоді шкільного віку приділяється мало уваги.
Отже, метою даної дослідницької роботи є визначити значення використання дитячих музичних інструментів на уроках музичного мистецтва у закладах музичної освіти.
Об’єкт роботи – методологія уроків музичного мистецтва в закладах середньої освіти.
Предмет роботи – використання музичних дитячих інструментів на уроках музичного мистецтва.
Для детальнішого дослідження даної тематики ми визначили наступні завдання:
1. Охарактеризувати значення уроків музичного мистецтва для виховання учнів закладів середньої освіти;
2. Визначити роль музики для виховання майбутнього свідомого українця;
3. Дослідити, які бувають дитячі музичні інструменти, як вони використовуються в закладах середньої освіти та який вплив мають на розвиток музичної культури в цілому;
4. Проаналізувати роль музичних керівників та вчителів у використанні дитячих музичних інструментів в закладах середньої освіти.
Методи дослідження: для написання даної наукової праці мною було використано метод наукового аналізу, метод інтерпретації результатів та системний метод. Також було використано метод науково-методичного дослідження. За допомогою представлених та використаних мною методів, було проведено комплексне дослідження та сформовано основні елементи даного наукового дослідження.
Структура роботи: дана науково-дослідна робота складається з вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел.