0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ВПРОВАДЖЕННЯ МЕТОДОЛОГІЇ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ (ID:864988)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 41
Рік виконання: 2022
Вартість: 2000
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП………………………………………………………………………….2-4 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА 1.1. Інтерактивне навчання: суть, поняття, шлях розповсюдження………5-9 1.2. Сучасні підходи впровадження інтерактивних інновацій в шкільний процес………………………………………………………….………...9-13 1.3. Умови використання інтерактивних технологій в освітньому процесі………………………………………………………………...13-17 РОЗДІЛ ІІ. ВПРОВАДЖЕННЯ МЕТОДОЛОГІЇ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ 2.1. Зарубіжний досвід використання інтерактивних методик навчання в школах сьогодення…………………………………………………………17-21 2.2. Актуальність використання методів інтерактивного навчання та проблеми, пов'язані з їх застосуванням………………………………………………..21-25 2.3. Інтерактивні методи навчання на практичних заняттях різних видів уроків…………………………………………………………………………25-29 РОЗДІЛ ІІІ. ВАЖЛИВІСТЬ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ МОЛОДОГО ПОКОЛІННЯ СУЧАСНОСТІ 3.1. Важливість використання сучасних технологій в сучасній школі…..30-33 3.2. Поради для майбутніх педагогів щодо впровадження інтерактивного навчання………………………………………………………………………33-35 ВИСНОВОК…………………………………………………………………..36-37 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………37-41
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Сучасне суспільство неможливо уявити без системи освіти, що розвивається. Вже сьогодні держава визначає стратегію та тактику розвитку та вдосконалення освіти на період до 2030 року, тому педагогічна спільнота активно впроваджує в освітню практику інтерактивні технології. [1] Ідея технологій інтерактивного навчання виникла у середині 1990-х років. Це явище пов'язане з появою першого веб-браузера та початком стрімкого розвитку мережі Інтернет, тому деякі фахівці трактують інтерактивну технологію як навчання з використанням комп'ютерних мереж та ресурсів Інтернету. [1] Термін "інтерактивний" позначає момент взаємодії, коли людина перебуває в режимі бесіди, діалогу з чим-небудь (наприклад, комп'ютером) або ким-небудь (людиною). Інтерактивний (англ. interactive - взаємодіяти) - дієвий, що здійснює взаємодію між людиною та засобом масової інформації (інтерактивне телебачення, інтерактивне опитування). Термін «інтерактивність» запозичений з латинської мови від слова interactio, що передбачає inter – «взаємний, між» і action – дію. [1] Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, коли навчальний процес протікає в такий спосіб, що всі учні виявляються залученими у процес пізнання, маючи можливість розуміти і обговорювати те, що вони знають і думають. [2] Активне застосування інтерактивних технологій у різних сферах нашого суспільства, включаючи індустрію розваг, наукових випробувань, практичних та теоретичних аспектів роботи різних установ, найбільше зустрічається у сфері освіти. Популярне використання інтерактивних технологій у найширших областях відбувається за рахунок одночасного впливу графічної, звукової, фото і відео інформації, так як такі технології мають неординарне подання даних, привернення уваги і великий емоційний заряд. [2] Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, спосіб пізнання, що здійснюється у формі спільної діяльності школярів, при якій всі учасники взаємодіють один з одним, обмінюються інформацією, спільно вирішують проблеми, моделюють ситуації, оцінюють дії інших та свою власну поведінку, занурюються у реальну атмосферу ділового співробітництва щодо вирішення проблеми. [2] Порівняно з звичними для всіх способами проведення навчальних уроків, в інтерактивному навчанні змінюється комунікація між вчителем та учнем: діяльність викладача поступається діяльності школярів, а завданням педагога стає організація середовища для їх активної участі та ініціативності. [2] На сьогоднішній день особлива увага приділяється створенню інформаційно-освітнього середовища, тобто системи ресурсів та інструментальних засобів, що створюють умови для реалізації освітньої діяльності на основі інформаційно-комунікаційних технологій. Інформатизація шкільної освіти відбувається за використання інтерактивних технологій в освітньому процесі на сучасних уроках. [3] В освітньому процесі інформація, що отримується на уроках учнями розподіляється так, що близько 80% інформації сприймається через органи зору, близько 15% через слух і 5%, що залишилися, через дотик, нюх і смак. Але, коли йдеться як про сприйняття, так і запам'ятовування інформації, то підвищується роль моторної пам'яті, тобто пам'яті руху. [3] Найкраще людина запам'ятає матеріал, коли побачить, почує і «доторкнеться», коли сама щось відтворить (запише, намалює і т.п.), застосує на практиці. Тут на допомогу і приходить інтерактивна дошка, що відповідає тому способу сприйняття інформації, яким відрізняється нове покоління школярів, що виросло на комп'ютерах. Доведено, що у сучасних дітей набагато вища потреба у візуально поданій інформації. [3] Інтерактивні технології забезпечують активізацію діяльності вчителя і учнів під час уроку, сприяє здійсненню індивідуалізації навчання, розвиток інтересу до предмета, формуванню знань, активізація логічного мислення, і навіть дають простір уяви. [3] Завдяки інтерактивним технологіям у учнів підвищився інтерес до навчання, з'явилися мотивація та захопленість навчальним процесом, а також націленість на досягнення результатів. Все це дає можливість покращити якість навчання. [3] Є декілька форм інтерактивного навчання: [4] 1. Індивідуальна форма - це взаємодія педагога з одним учнем, який самостійно приймає рішення поставленого перед ним завдання. 2. Парна форма використовується для вирішення завдань у парі, де школярі не лише навчаються, а й здійснюють взаємонавчання та взаємоконтроль. [4] 3. Групова форма використовується, коли учні діляться на підгрупи та здійснюють вирішення проблеми спільно. [4] 4. Фронтальна форма передбачає, що педагог працює з усіма учнями, завдання виконують усі учасники одночасно, у єдиному темпі та із загальними завданнями. [4] 5. Колективна форма використовується тоді, коли учні розглядаються як цілісний колектив, але зі своїми лідерами та особливими формами взаємодії. 6. Форма взаємодії зі змінним складом учнів використовується для реалізації колективної або фронтальної роботи, але з постійною зміною учасників, що значно розширює досліджувану проблему та сприяє інтелектуальному збагаченню за рахунок пізнання школярів. [4] 6. Планетарна форма – найскладніша форма інтерактивного навчання. За планетарної форми група учасників отримує загальне завдання, наприклад, розробка проекту; учні розбиваються на підгрупи, кожна з яких розробляє свій проект та озвучує варіант проекту; після презентації проектів вибираються найкращі ідеї, які становлять основу спільного проекту. [4] Інтерактивна форма навчання дозволяє знайти індивідуальний підхід до кожної дитини, побудувати стосунки не тільки між педагогами та їх вихованцями, а й між вчителями школи та батьками учнів. [5] Інтерактивні методи навчання – це способи цілеспрямованої посиленої взаємодії педагога та учнів щодо створення оптимальних умов свого розвитку. Інтерактивні методи ґрунтуються на навчанні дій, за допомогою дії людина краще запам'ятовує та засвоює те, що вона робить своїми руками, через посилену педагогічну взаємодію, взаємовплив з урахуванням власних навичок життєдіяльності набуває безцінного досвіду. [5] Інтерактивні методи навчання активно включаються в навчальний процес і їх є доволі багато, що дозволяє їх класифікувати. [5] Інтерактивне навчання має свої переваги та недоліки: [6] Переваги: - розширюють пізнавальні можливості учня; зазвичай, високий рівень засвоєння знань; вчитель легко може проконтролювати рівень засвоєння знань учнями; вчитель має змогу розкритися як організатор, консультант; партнерство між вчителем та учнями та в учнівському колективі. [6] Недоліки: на дослідження і перетворення певного матеріалу в дані з сучасними технологіями необхідний значний обсяг часу; необхідний інший підхід щодо оцінки; у вчителя часто відсутній досвід такого способу організації навчання; Нестача методичних розробок уроків з використанням інтерактивних методів. [6] Інтерактивні технології навчання ґрунтуються на принципах взаємодії, активності учнів, опорі на груповий досвід, обов'язкової рефлексії, тому необхідно створювати таке середовище освітньої комунікації, що характеризується відкритістю, постійною взаємодією, рівністю аргументів всіх учасників процесу, накопиченням спільного знання, допустимістю взаємної оцінки та контролю. [7] Спільна діяльність означає, що кожен учасник робить свій особливий індивідуальний внесок, між ними в ході навчання йде обмін знаннями, ідеями, способами діяльності. Значення інтерактивних технологій переоцінити складно, оскільки вони спрямовані на розвиток особистості, на розвиток педагогів та учнів, на вдосконалення управління процесом навчання. [7] Для успішної реалізації інтерактивних методів потрібні певні зміни у житті учнівського колективу. В інтерактивних методах навчання кардинально змінюються ролі учасників педагогічного процесу. Педагог замість ролі інформатора стає консультантом, а учні замість об'єкта впливу набувають статусу суб'єкта взаємодії. Інформація стає не метою, а засобом для освоєння умінь та навичок. [7] Використання інтерактивних методів навчання змінює вимоги до роботи педагога як на етапі підготовки до заняття, коли потрібно підготувати велику кількість матеріалу (текстів, карт), і під час самого заняття. [7]
Інші роботи з даної категорії: