Зразок роботи
ВСТУП
Докорінні зміни у соціально-економічній, культурній, освітній системах України, пов’язані з побудовою нової української держави, її інтеграцією у світове та європейське співтовариство, зумовили переорієнтацію вимог до її громадянина. На перший план виступають такі риси як адаптованість, креативність, здатність творчо підходити до вирішення будь-яких проблем. У зв’язку з цим, стратегічним завданням, висунутим перед закладами освіти всіх рівнів, є виховання інтелектуальної, ініціативної, соціально мобільної, творчої особистості, відкритої для всього нового, здатної міркувати і знаходити нові, оригінальні, нестандартні шляхи вирішення будь-якої ситуації.
Розвиток пізнавальної сфери у вихованців є пріоритетним завданням дошкільної освіти, що зазначено у Законі України «Про дошкільну освіту», Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні та у чинних освітніх програмах. При цьому найсприятливішим для роботи у цьому напрямку педагоги вважають безпосередньо дошкільний вік, оскільки саме у цьому віці інтенсивно розвиваються пізнавальні процеси вихованців – формується образне мислення, творча уява, зорова пам'ять, що сприяють орієнтації дитини в навколишньому світі, допомагають їй легше й швидше «адаптуватися» у нових умовах, знаходити нестандартні рішення навчальних завдань, тобто сприяють становленню дошкільника як творчої особистості.
Крім того, дошкільний вік є періодом розквіту різних видів діяльності, що мають значні можливості для розвитку творчих здібностей вихованців.
Зауважимо, що проблема розвитку пізнавальної сфери у дітей дошкільного віку не є новою. Так, науковцями досліджено закономірності формування пізнавальної сфери у дошкільному віці (Б. Ананьєв, Л. Виготський, О. Запорожець, О. Ковальов, Г. Костюк, С. Рубінштейн та ін.). Разом з тим, питанню розвитку пізнавальної сфери у дітей дошкільного віку засобами LEGO-конструювання приділено, на наш погляд, не достатньо уваги, що й зумовило вибір теми нашого наукового дослідження.
Метою дослідження є: теоретично обґрунтувати й практично перевірити ефективність використання LEGO - конструювання як засобу формування пізнавальної сфери у дітей дошкільного віку.
Відповідно до мети визначено основні завдання дослідження:
1. З’ясувати історію виникнення конструктора LEGO.
2. Охарактеризувати LEGO-конструювання як засіб розвитку пізнавальної сфери у дітей дошкільного віку.
3. Розкрити методику використання LEGO-конструювання в закладах дошкільної освіти.
4. Вивчити досвід використання LEGO-конструкторів в освітньому процесі старшої групи.
Об’єкт дослідження – пізнавальний розвиток дітей дошкільного віку.
Предмет дослідження – використання LEGO - конструювання як засобу розвитку пізнавальної сфери дітей дошкільного віку.
Гіпотеза дослідження полягає у припущенні, що формування пізнавальної сфери у дітей дошкільного віку засобами LEGO - конструювання буде ефективним за таких умов: систематичного залучення вихованців до конструктивної діяльності з LEGO; організації належного середовища та наявності цілеспрямованого психолого-педагогічного впливу з боку вихователя; здійснення індивідуального та диференційованого підходу до вихованців у процесі конструктивної діяльності.
Методи дослідження: теоретичні методи: аналіз, порівняння, узагальнення, класифікація та систематизація даних науково-методичних, довідкових джерел, педагогічної документації. Емпіричні методи спостереження, бесіди, аналіз продуктів діяльності, вивчення досвіду вихователя.
Структура курсової роботи: курсова робота складається із змісту, вступу, двох розділів, висновків, 14 використаних джерел, 30 сторінок, додатків.