Зразок роботи
Актуальність дослідження . Серед сучасних педагогічних проблем одні-єю з суспільно важливих є зниження віку початку неповнолітніми статевого життя, що супроводжується зростанням кількості штучного переривання вагіт-ності, розширенням діапазону венеричних захворювань, появою серед школярок матерів-одиначок.
Ці явища свідчать про недостатню ефективність роботи, яка здійснюється педагогічними працівниками із школярами у напрямі статевого виховання, про недостатню теоретичну й методичну підготовку вчителів, про низький рівень педагогічної культури батьків. Як наслідок виникають суперечності між значним виховним потенціалом школи та сім’ї щодо статевого виховання та недостатнім його використанням у виховній практиці, а також організованим виховним процесом школи і стихійним впливом на учнів навколишнього соціального середовища (вуличні підліткові групи, шкідливі художні фільми тощо).
Взагалі статеве виховання дітей та молоді є досить складним завданням, що поєднує в собі моральні, етичні та гігієнічні проблеми. Російсь-кийписьменник і лікар В.В. Вересаєв ще в минулому столітті зазначав: "Три моменти, які за суттю своєї необхідно повинні збігатися, - статевий прагнення, статеве задоволення і розмноження, - відділяються один від одного проміжками в кілька років. Дівчинка десяти років здатна прагнути стати жінкою, але стати жінкою вона може тільки в шістнадцять років, а стати матір'ю не раніше два-дцяти! " Тож свідомо і відповідально поставитися до материнства жінка здатна, як правило, маючи достатній життєвий досвід. Це повною мірою відноситься і до юнаків. Тим часом низький рівень культури і морального виховання, з одного боку, і святенницькі заборони на будь-яку офіційну інформацію про стате-ве життя, з іншого - призвели до тривожної ситуації в нашому суспільстві.
Стала актуальною проблема - здійснення статевого виховання молоді. Необхідність статевої просвіти молодого покоління практично не викликає сумнівів ані в батьківської, ані в педагогічної громадськості.
Більшість молодих людей починають статеве життя ще в підлітковому ві-ці, часто не маючи чіткого уявлення про зачаття, пологи, шкоду аборту. А най-головніше - не відчуваючи любові до партнера. Опитування десятикласниць однієї з київських шкіл показав, що приблизно половина дівчат класу активно живуть статевим життям, вибираючи, як правило, партнерів набагато старших за себе і відкрито обговорюють їх "чоловічі достоїнства". Зростає кількість під-літкових вагітностей, більшість їх закінчується абортом ,у кращому випадку медичним, після якого багато дівчат на все життя залишаються безплідни-ми. Кримінальний ж аборт часто призводить до загибелі жінки.
Через це питання про статеве виховання вважається одним із найважли-віших педагогічних питань. І справді, в жодному іншому питанні не було стільки наплутано і стільки висловлено неправильних думок. А тим часом практично – це питання зовсім не таке важке, і в багатьох сім'ях воно розв'язується дуже просто й без болючих вагань. Воно стає важким тільки тоді, коли його розг-лядають окремо і коли йому надають занадто великого значення, виділяючи із загальної суми інших виховних питань.
Питання про статеве виховання в сім'ї може бути розв'язане правильно тільки тоді, коли батьки добре собі уявляють саму мету, до якої вони повинні йти в статевому вихованні своїх дітей. Якщо ця мета буде ясна, ясними стануть і шляхи її досягнення.
Тож актуальність цієї проблеми, її виключно важливе значення для теорії і практики виховання обумовили вибір теми курсової роботи «Статеве виховання у школярів»
Об’єкт дослідження: процес статевого виховання учнів загальноосвітньої школи.
Предмет дослідження: педагогічні умови статевого виховання старших підлітків.
Методи дослідження: аналіз наукової літератури з теми дослідження, аналіз та узагальнення масового і передового педагогічного досвіду. Анкету-вання. Експеримент.
Мета: вивчення теоретичних питань статевого виховання школярів та ви-явлення педагогічних умов його успішного здійснення
Завдання:
на основі аналізу психо-педагогічної літератури розкрити сутність понять статеве виховання;
виявити особливості статевого виховання дітей і підлітків;
виявити педагогічні умови успішного здійснення статевого виховання;
реалізувати педагогічні умови успішного статевого виховання у практич-ній роботі вчителів загальноосвітніх шкіл.
Структура та обсяг роботи. Курсова робота складається зі вступу, двох розді-лів, висновків до розділів, загального висновку, списку використаних джерел (26 найменувань). Загальний обсяг роботи 33 сторінки (29 сторінок – основний текст).