Зразок роботи
Стан системи освіти є чутливим індикатором процесів, які відбуваються у суспільстві. Сьогодні в Україні триває процес становлення нових парадигм освіти, орієнтованих на входження у світовий простір. Цей процес супроводжується сутнісними змінами в педагогічній теорії та практиці.
Кардинальні зміни до соціально-економічних і політичних умов в Україні призвели до активізації інноваційного освітнього руху в країні і, як наслідок, до інтенсивної розробки відносно нової галузі наукового знання – педагогічної інноватики.
Інтенсивні інноваційні процеси в сучасній освіті потребують уточнення та всебічного аналізу вихідних понять, складових педагогічної інноватики. Без цього неможливе правильне розуміння тенденцій та закономірностей інноваційних процесів, визначення умов ефективності їх реалізації в практиці шкіл різного типу.
Педагогічні інновації стали предметом спеціального дослідження у вітчизняній науці лише в останнє десятиліття. Незважаючи на короткий термін цілеспрямованого розвитку освітньої інноватики, у нашій педагогічній науці та практиці у цьому напрямі зроблено вже досить багато.
Освіта все більш орієнтується на створення таких технологій і способів впливу на особистість, в яких забезпечується баланс між соціальними та індивідуальними потребами, і, які, запускаючи механізм саморозвитку (самовдосконалення, самоосвіти), забезпечують готовність особистості до реалізації власної індивідуальності і змін суспільства. Багато освітніх установ стали вводити деякі нові елементи в свою діяльність, але практика перетворень зіткнулася з серйозним протиріччям між наявною потребою у швидкому розвитку і невмінням педагогів це робити. Сьогодні, сучасному фахівцю в сфері освіти необхідно вільно орієнтуватися в поняттях педагогічної інноватики: "нове", "нововведення", "інновація", "інноваційний процес", "інноваційна діяльність", "педагог-інноватор" і ін.
Існує величезна безліч нововведень, які можна застосувати до утворення. Вони грають величезну роль в існуванні і подальший розвиток сучасного освітнього процесу, тому цю тему я вважаю актуальною.
Об’єкт дослідження: сучасна система освіти.
Предмет дослідження: інноваційні процеси в освіті.
Мета роботи: вивчити основні поняття педагогічної інноватики та охарактеризувати сучасний інноваційний освітній процес.
На підставі об’єкта, предмета і мети визначено наступні задачі дослідження:
1) Проаналізувати наукову літературу з визначеної проблеми.
2) Визначити сутність поняття «інноваційні процеси».
3) Обґрунтувати види та структуру інноваційних процесів.
4) Дослідити інноваційні процеси в системі загальної середньої освіти
Історично склалося, що діти, які навчаються в країнах, що розвиваються, інноваційних навчальних закладах, мають більш високий рівень розвитку за різними показниками, ніж діти з традиційних шкіл. Саме з цієї причини батьки часто віддають дітей в інноваційні школи, не враховуючи індивідуальних здібностей дітей. Слабкі діти не завжди пересилює програму розвивається школи, вони зазвичай відстають від однолітків. Тому в наш час проблема вибору школи, відмінності між різними типами і видами шкіл є особливо актуальними.