Зразок роботи
Актуальність дослідження даної роботи зазначена важливістю спілкування педагога з дітьми. У розповідях про «неблагополучних», «проблемних», «важких» дітей педагоги в більшості випадків називають несприятливу обстановку в сім'ї. Дійсно, сім'я відіграє значну роль у розвитку дитини. Проте необхідно виявляти причини емоційного дискомфорту, що виникають у дитини.
У ході педагогічної роботи дуже важливо попередити можливість появи прогалин у знаннях, так як педагогічна занедбаність істотно ускладнить подальшу роботу з такими дітьми. Враховуючи, що ці діти недостатньо володіють своєю поведінкою, виявляють нестійкість, сугестивності і легко потрапляють під негативний вплив, педагогу необхідно постійно ставити їх в умови суворо організованого режиму і не випускати з поля зору. Виховні заходи з дітьми повинні включати такі види роботи, які були б спрямовані на вироблення вміння аналізувати і правильно оцінювати свої вчинки.
Якщо в минулі роки "важкими дітьми" ставали переважно підлітки, то тепер діти потрапляють в дану категорію нерідко вже у віці 6-11 років. В даний час навіть по відношенню до дітей-дошкільнят педагоги та вихователі використовують вираз: "важка дитина", тому розглядаючи особливості роботи з важкими учнями, необхідно розуміти що педагогічна робота у разі ефективного застосування методів має очікувані результати.
Тому крайнє необхідним та актуальним у даній роботі вважається дослідити психолого-педагогічні аспекти роботи з важкими учнями, сутність і поняття терміну «важких» дітей в сучасній школі. Виявити суть проблеми важких дітей в сучасній школі, визначити і розкрити форми, види та методи роботи вчителя з важкими учнями, аналізувати особливості педагогічної роботи на прикладі В. Сухомлинського.
Об’єктом дослідження даної курсової являється категорія важких учнів.
Предметом дослідження курсової роботи є специфіка та особливості педагогічної роботи вчителя з важкими учнями.
Метою роботи є дослідження специфіки та особливості педагогічної роботи вчителя з важкими учнями.
Для вирішення поставленої мети було визначено ряд завдань:
- дослідити сутність і поняття «важких» дітей в сучасній школі;
- виявити проблеми важких дітей в сучасній школі;
- визначити та розкрити форми, види та методи роботи з важкими учнями;
- характеризувати психолого-педагогічні аспекти роботи з важкими учнями;
- аналізувати особливості роботи з важкими учнями у навчанні;
- провести аналіз основних шляхів і засобів виховання важких дітей;
- провести аналіз практичного досвіду роботи з важкими учнями В. Сухомлинського.
Методи дослідження: для досягнення поставленої мети і завдань курсової роботи було застосовано ряд методів таких як: науково-педагогічного дослідження, зокрема: теоретичний аналіз літературних джерел; емпіричні дослідження, які включають: спостереження, анкетування. Гіпотеза дослідження полягає у припущенні того факту, що педагогічний підхід вчителя до важковиховуваного учня забезпечує гармонійний розвиток особистості в навчальному процесі.
Структура роботи: робота до себе містить: зміст, вступ, який складається з дослідження: актуальності, об’єкту, предмету, мети, задач, методології та практичної значущості дослідження, а також дві глави, де кожна глава містить до себе три пункти, висновки та список використаних джерел.
Практична значущість. Практичні результати дослідження можна використовувати у навчально-виховному процесі з метою запобігання відхилень у поведінці школярів або в розробці конкретних засобів подолання «важковиховуваності» та визначення специфіки і особливостей педагогічної роботи. Висновки і рекомендації можуть бути використані психологами, вихователями, вчителями у сучасних навчальних закладах.