Зразок роботи
Проблема формування професійної компетентності класного керівника та особливостей змісту його роботи є досить актуальною в наш час. Гостра потреба у підготовці висококваліфікованого, конкурентоспроможного, компетентного фахівця викликана запитами сьогодення, соціально-економічними умовами, загальноєвропейськими тенденціями розвитку освіти.
Класний керівник – це головна людина у вихованні та розвитку особистості, яка здійснює педагогічну діяльність серед учнів класу, окремими учнями, їхніми батьками; організовує позаурочну та культурно-масову роботу; сприяє взаємодії учасників навчально-виховного процесу в створенні належних умов для виконання завдань навчання і виховання, самореалізації та розвитку учнів.
У сучасній школі педагог виконує дві соціальні ролі: учителя- предметника і вихователя-наставника (класного керівника). Учитель розвиває в дитині переважно інтелектуальну сферу, тобто озброює теоретичними знаннями, вміннями, навичками, а вихователь створює умови для гармонійного різнобічного фізичного, духовного, національного, розумового та емоційного розвитку учнів.
Роль діяльності педагога-вихователя, класного керівника вивчали (А. Макаренко та В. Сухомлинський); теоретичні та методичні основи підготовки педагога до класного керівництва (І. Бех, О. Дубасенюк, Б. Кобзар, Л. Міщик, Г. Троцко); основні вимоги до знань і вмінь класного керівника, проблеми професійної та психолого-педагогічної компетентності вчителів (Ю. Алферова, Т. Браже, С. Бреус, В. Воронова, В. Кричевський, М. Лук’янова, А. Маркова, Є. Смірнова, В. Сластьонін, Л. Спірін, Г. Сухобська); формування в учнів гуманних взаємовідносин (В. Білоусова, Г. Васянович, Т. Тюріна); питання проблеми змісту, методів, форм організації виховної роботи (М. Болдирєв, В. Оржеховська, М. Рожков); зміст діяльності класного керівника зі школярами в сучасних умовах (І. Бех, О. Газман, Г. Селевко, В. Киричук); робота з батьками вихованців (І. Дружиніна, Р. Капралова, Н. Петров).
Об'єкт дослідження - виховна робота в школі.
Предмет дослідження - напрями діяльності класного керівника в школі.
Мета дослідження - визначити роль класного керівника у формуванні класного колективу, дослідити різноманітні напрямки діяльності класного керівника.
Завдання:
• простежити історію виникнення посади класного керівника;
• з’ясувати роль, місце і значення класного керівника у формуванні особистості;
• проаналізувати особливості роботи класного керівника в школі та позакласній діяльності.