0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ УЯВЛЕНЬ ПРО ПРОФЕСІЇ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ (ID:930544)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 34
Рік виконання: 2022
Вартість: 400
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП....................................................................................................................3 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ УЯВЛЕНЬ ПРО ПРОФЕСІЇ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ......................................................6 1.1 Психолого-педагогічні основи формування уявлень про професії у дітей дошкільного віку....................................................................................................6 1.2 Характеристика дітей середнього, старшого дошкільного віку та особливості виховання працелюбності й позитивного ставлення у дітей до праці у процесі ознайомлення із професіями.....................................................11 1.3 Аналіз практичного досвіду формування уявлень про професії у дітей дошкільного віку...................................................................................................18 РОЗДІЛ ІІ. ЕФЕКТИВНІ ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ УЯВЛЕНЬ ПРО ПРОФЕСІЇ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ........................21 2.1 Формування знань і розвиток інтересу до професій у дітей у процесі гри........................................................................................................................21 2.2 Формування уявлень про професії та виховання позитивного ставлення до праці у дітей дошкільного віку під час проведення екскурсій.........................24 2.3 Спільна взаємодія ЗДО і сім’ї у процесі ознайомлення з професіями дітей дошкільного віку..................................................................................................26 ВИСНОВОК.........................................................................................................30 ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ......................................................32
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність дослідження. Одним з найважливіших завдань дошкільного виховання є сприяння гармонійному розвитку дитині, яке неможливе без формування знань про соціальну дійсність та уявлення про оточення дитини. Ці знання становлять основу людської свідомості, виступають як найважливіший компонент у структурі особистості, впливають її ставлення до світу. Відомо, що інтерес до праці та необхідні трудові навички й особисті якості, закладаються в ранньому дитинстві. Завдання педагогів та батьків – не прогаяти цей момент, адже дошкільний вік – відповідальна та благодатна пора, коли дитина відкриває для себе дивовижний світ навколишньої дійсності. Радість дорослішання – звичайний стан, і саме тому, праця має увійти в життя дитини та допомогти в її успішному всебічному розвитку. Праця дозволяє педагогу сформувати в дітей дошкільного віку необхідний комплекс якостей, який формує базові вміння та мотивацію до навчання. У процесі праці розвиваються такі психічні процеси, як мислення, сприйняття, воля, увага, активно розвивається така необхідна якість, як працелюбність [15]. Вихователь організовує працю дітей так, щоб дитина відчувала радість від спільної діяльності, навчалася надавати допомогу товаришу, проявляючи активність, ініціативу, самостійність, уміла долати певні труднощі, навчилася цінувати свою працю та працю оточуючих людей. Працю слід розглядати як розумового виховання дітей, оскільки вона сприяє розвитку мислення, уваги, кмітливості, творчої уяви, а також сприйняття і волі. Трудове виховання – це процес, який інтегрує всі сфери розвитку та становлення особистості дитини, що дає характерні емоційні переживання, вміння інтуїтивно схоплювати сенс ситуації [22]. Проблематика дослідження: праця – це те, що розвиває маленьку людину, підтримує її, допомагає їй самоствердитися. Працьовитість і здатність до праці не дається від природи, але виховується з раннього дитинства. Тому ми вважаємо, що своєчасне долучення дитини до трудового виховання, перейняття інтересу до праці є ефективним засобом формування позитивного ставлення до роботи та подальшої успішної соціалізації дітей дошкільного віку. Основним кроком, для розвитку працьовитості та зацікавленості малечі у праці є знання щодо існуючих професій: це дає змогу усвідомити різномаїття професій та сформувати актуальне розуміння подальшої професійної самореалізації дитини. Теоретичне обґрунтування трудового виховання дітей дошкільного віку з виходом на практичні рекомендації висвітлено в роботах Г. Бєлєнька, І. М. Ковальчук, О. О. Максимова, Л. В. Петько, Н. Ю.Рудницька, В. І.Тернопільська. Дослідники висвітлювали питання ставлення дітей до праці, виховання активності, моральних якостей особистості, оптимізації навчально-пізнавальної діяльності. Мета дослідження полягає у вивченні теоретичних основ формування уявлень про професії у дітей дошкільного віку. Об’єкт дослідження: діти дошкільного віку. Предмет дослідження: уявлення про професії у дітей дошкільного віку. Для реалізації поставленої мети нами були реалізовані наступні завдання: 1. Сформувати уявлення про психолого-педагогічні основи формування уявлень про професії у дітей дошкільного віку. 2. Охарактеризувати індивідуально-психологічні особливості дітей середнього, старшого дошкільного віку та дослідити аспекти виховання працелюбності й позитивного ставлення у дітей до праці у процесі ознайомлення із професіями. 3. Дати аналіз практичного досвіду щодо формування уявлень про професії у дітей дошкільного віку. 4. Сформулювати ефективні педагогічні умови щодо формування уявлень про професії у дітей дошкільного віку. 5. Підвести підсумки проведеного дослідження. Для досягнення мети дослідження та розв'язання поставлених завдань застосовувалися такі методи дослідження: - теоретичні: аналіз, синтез, класифікація, узагальнення для вивчення сучасного стану дослідження проблеми у педагогічній теорії та практиці та визначення поняттєвого апарату дослідження та уявлень про взаємодію системи «вихователі-батьки-діти» в аспекті формування уявлень про професії у дітей. Практичне значення одержаних результатів полягає у доцільності результатів для ефективного використання засобів активної взаємодії між вихователями та батьками для реалізації стратегії розвитку освіченості дітей щодо існуючих професій та поваги, любові до праці. Структура роботи. Ця робота складається з вступу, двох взаємопов’язаних розділів, шести параграфів, що висвітлюють зміст вирішуваних завдань, висновків та списку літератури. Загальний обсяг роботи складає 34 сторінки. РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ УЯВЛЕНЬ ПРО ПРОФЕСІЇ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 1.1 Психолого-педагогічні основи формування уявлень про професії у дітей дошкільного віку Дошкільний вік розкриває широкі межі для розвитку різноманітних інтересів, реалізації зацікавленості дитини у різноманітних сферах. Дітлахи задають чимало питань, стосовно оточуючої дійсності, розвитку різноманітних процесів та явищ. Зокрема, в період дошкільного дитинства діти виявляють великий інтерес до професій дорослих: виникає бажання наслідувати старших, діти відчувають радість і задоволення від трудових зусиль, усвідомлюють користь своїх дій, виявляють бережне ставлення до праці дорослих. Все це дає можливість обрати дитині свій шлях у майбутньому, адже дитина, яка прийшла сьогодні в дитячий садок, – це майбутній фахівець, активний спеціаліст, що сприяє розвитку країни та зміцнення її позицій на міжнародній арені. У рамках становлення та реалізації особистості в онтогенезі, особливу увагу набуває реалізація технологій розвитку особистості. Під технологією розвитку особистості мається на увазі розвиток якостей, властивостей та особистісних характеристик, які виникають за безпосередньої життєво-пізнавальної діяльності. У структурі технологій формування особистості можна назвати такі ключові аспекти: 1. Біологічний фактор: має на увазі спадковість, як фундаментальну складову зародження та народження здорової людини. 2. Середовище включає з одного боку кліматичні характеристики (повітря, природу і т.д.). З іншого боку – фактор спілкування як основи формування особистості. 3. Діяльність – є третьою, найважливішою ланкою у формуванні особистості. До структури діяльності включено: ігрову, навчально-пізнавальну, творчу, художньо-естетичну, спортивну, громадську [2]. Встановлюється, що єдність усіх трьох складових забезпечує гармонійний та цілеспрямований розвиток усіх компетенцій, необхідних для формування та становлення гармонійної особистості. Із працею дорослих діти ознайомлюються у процесі демонстрації різних видів праці, пояснення їх значення (спеціально організовані спостереження, бесіди, екскурсії), а також під час безпосередньої організації спільної діяльності дорослих і дітей. Діти залюбки допомагають дорослим, переймаються їх настроєм, наслідують їх вчинки, набуваючи конкретних знань і уявлень про працю, розвиваючи допитливість, інтерес до діяльності дорослих, проймаючись повагою до людей праці та результатів їх старань. Водночас дорослі мають змогу впливати на поведінку дітей – викликати у них прагнення до праці, досягнення конкретного її результату. Питання формування у дітей дошкільного віку уявлень про професії дорослих, знаходять своє відображення в Базовому компоненті дошкільної освіти, програм виховання і навчання дітей: «Дитина», «Я у світі», «Дитина в дошкільні роки», «Українське дошкілля» [1, 7, 8].
Інші роботи з даної категорії: