Зразок роботи
Формування особистості сучасної дитини відбувається у кругообігу різноманіття подій різного характеру. Очевидним є соціальний запит на особистість, здатну витримувати різного ступеня емоційні навантаження, адекватно висловлювати свої емоції та правильно оцінювати емоції інших людей. Відсутність даних умінь є суттєвим бар'єром у встановленні доброзичливих взаємин та вмінні конструктивно спілкуватися. Найбільш сприятливим періодом на формування емоційної сфери особистості є дошкільний вік.
Соціальна обстановка сучасного життя дитини далеко не завжди сприяє емоційному насиченню дітей, збагаченню їх враженнями. Сучасні діти занадто багато часу проводять біля екранів телевізора та комп'ютера, мало спілкуються з дорослими та однолітками, що перешкоджає збагаченню чуттєвої сфери.
Сучасними дітьми рідко проявляється чуйність до почуттів інших. Найкоротшим шляхом розвитку емоційної сфери дитини є шлях через гру, фантазування, театралізовану діяльність. У зв'язку з цим зростає роль спеціально організованого спілкування в процесі театралізованої гри здатної структурувати емоційний світ, створити умови для різнохарактерних емоційних проявів, самовираження рухами, голосовими реакціями, музичними звуками, і, зрештою, збагачення емоційного досвіду кожної дитини, що зумовлює актуальність.
Психолого-педагогічні дослідження О. Аматьєвої, Л. Артемової, Л. Виготского, С. Гаврилюк, Н. Кудикіної, Л. Макаренко, Н. Сиротич та ін., доводять необхідність формування емоційного досвіду, творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами театралізованої діяльності.
Мета роботи полягає у дослідженні особливостей розвитку емоційної сфери дітей дошкільного віку у театралізованій грі.
Об'єктом дослідження є емоційна сфера дітей дошкільного віку.
Предмет дослідження: педагогічні умови розвитку емоційної сфери дітей дошкільного віку у театралізованій грі.
Завдання дослідження:
1. Здійснити аналіз наукових фондів з проблеми дослідження, конкретизувати зміст поняття «емоційна сфера», її основні характеристики;
2. вивчити психолого-педагогічні особливості розвитку дітей перед шкільного віку;
3. вивчити провідні шляхи і засоби емоційного розвитку дошкільнят;
4. ознайомитись із методичними засадами емоційного розвитку дітей дошкільного віку та ресурсами театралізованої діяльності у контексті педагогічної діяльності з дітьми в умовах ЗДО;
5. провести експериментальне дослідження з розвитку емоційної сфери дітей передшкільного віку засобами театралізованої діяльності.
Методи дослідження:
теоретичні: аналіз літератури, аналіз освітніх програм та методичних джерел з проблеми дослідження;
емпіричні методи дослідження: спостереження, бесіда, аналіз та узагальнення діагностичних даних.
Наукова новизна курсової роботи полягає у комплексному дослідженні своєрідності емоційного розвитку дітей перед шкільного віку засобами театралізованої діяльності.
Теоретична значимість даної роботи полягає у поглибленому аналізі поняття «внутрішньо особистісний конфлікт» на тлі систематизації та узагальнення основних теоретичних підходів у вивченні емоційної сфери та установок особистості, що дозволяє зробити значний внесок у розуміння природи виникнення даного явища та його подальшого вивчення.
Експерементальна база дослідження: Експерементальна робота проводилась на базі Фурманівського закладу дошкільної освіти ясла-садок «Берізка» Кілійської мської ради. (Одеської області). В педагогічному експерименті взяли участь 23 дитини старшої групи.
Структура роботи складається зі вступу, трьох розділів, висновку до розділів, загальних висновків, списку літератури, додатків. Загальний обсяг роботи становить 58 сторінок.