0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Особливості медійного рекламного ринку України (ID:864441)

Тип роботи: бакалаврська
Дисципліна:Політологія
Сторінок: 57
Рік виконання: 2022
Вартість: 3500
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП…………………………………………………………………………..2-4 РОЗДІЛ І. СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ ТА РОЛЬ МЕДІА В СУЧАСНІЙ УКРАЇНІ 1.1. Історія розвитку та особливості сучасного медіа України………….5-11 1.2. Своєрідність поняття «медіа», його особливості…………………11-16 1.3. Типологічні особливості нових медіа та їх затребуваність………16-20 АНАЛІЗ СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ МЕДІА В КОНТЕКСТІ ВОЄННОГО ЧАСУ 2.1. Тенденції та етапи розвитку медіа-технологій…………………….21-24 2.2. Ринок реклами: сучасний стан на фоні воєнного часу……………24-28 2.3. Джерела фінансування сучасних медіа в Україні………………….28-37 СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ВИКОРИСТАННЯ НОВИХ МЕДІА В УКРАЇНІ 3.1. Еволюція рекламних медіа в Україні на прикладі закордонних медіа……………………………………………………………………….38-40 3.2. Ризики для розвитку, перспективи та шляхи покращення рекламних медіа в Україні…………………………………………………………………...40-47 ВИСНОВКИ……………………………………………………………….48-51 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ……………………….………52-56 ДОДАТКИ…………………………………………………………………57
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Реклама відноситься до засобів комунікації, за допомогою яких різні бренди інформують про свій продукт або послугу, а також впливають на поведінку споживачів. [1] Це також допомагає споживачам дізнаватися про майбутні події та відкривати для себе нові продукти чи послуги. Згодом рекламодавці усвідомили потенціал мобільних пристроїв як засоби охоплення індивідуальної чи масової аудиторії практично з будь-якого місця та у будь-який час. В результаті рекламна індустрія перетворилася з традиційних медіа-платформ на онлайн-рекламу та цифрову рекламу. [1] Витрати на засоби масової інформації та розваги у всьому світі постійно зростають. По суті, це вказує на неухильно зростаючі можливості споживчих витрат на доступ до Інтернету, підписку на газети та журнали, телебачення та радіо, а також відеоігри та регулярне відвідування кінотеатрів. [1] З іншого боку, рекламні бренди та компанії ніколи не припиняли привертати увагу споживачів і постійно збільшували свої інвестиції в рекламу, оскільки це необхідно для виживання компанії. Крім того, за останні кілька років мобільна реклама стала свідком експоненційного зростання, оскільки вона стала економічним, зручним та цілеспрямованим способом комунікації для певних груп мобільних користувачів. [1] Загалом розвиток українського рекламного медіаринку можна охарактеризовувати в декілька етапів. [2] І етап – зародження, який тривав з 1991 по 2004 роки. У 1992 в нашій державі відзначився появою інтернету і офіційного домену «ua». А вже в 1996-1997 роках було створено перший український веб-сайт.У 1993 році запущено в Україні мобільний зв'язок. Тоді Леонід Кравчук здійснив свій перший дзвінок з мобільного телефону. Через три роки в Україні запустять 2G. До речі, той перший телефон, з якого телефонував Леонід Кравчук, оцінювали у вартість $2800. Додатково $850 було сплачено за підключення, $150 за абонплату мобільного оператора, а вхідні-вихідні дзвінки коштували приблизно долар. На той час за таку суму можна було придбати квартиру у Києві. З появою телефонів SMS почали відправляти тільки в 1998 році, а доступ до інтернету з мобільного появився у 2000 році. [2] У 1993 році був запроваджений так званий податок на рекламу. З того моменту за вивішування чи показ одноразової реклами усіх видів ставка такого податку складала 0,1%, а за те, що товар чи послуга були рекламовані понад один раз, — 0,5%. Закон України «Про рекламу» був прийнятий у 1996 році та в наступні роки до нього поступово вносили зміни. Вже у 2011 була заборонена реклама алкогольних напоїв та тютюнових виробів. [2] Перші творці реклами в нашій державі — це люди кардинально нетворчих та нерекламних професій: інженери, математики, журналісти. Адже такого фаху, як «рекламник» на той час ще не було. [2]С фера реклами була романтизованою, всі прагнули спробувати щось нове, особливо у такій творчій діяльності. В той же час в українську рекламну діяльність заходили міжнародні агенції, а разом з ними й експати, які привносили нове розуміння роботи цієї індустрії. Популярності фаху рекламника добавляла й поп-культура. У фільмах та серіалах того часу можна побачити успішних героїв з рекламної індустрії, наприклад, Чендлер Бінг з «Друзів». [2] Для України 90-ті роки стали початком засвоєння розвинених західних традицій у сфері реклами. Через суспільно-політичні й економічні чинники власних рекламних традицій у нас на той час фактично не було. У рекламному просторі переважали іноземні товари, причому їх список був зовсім вузьким порівняно з тим, що бачимо зараз. [3] Важливим чинником став і психологічний, тобто ставлення споживачів до реклами. Українське суспільство виявилося, з одного боку, не готовим до того потоку рекламної інформації, яка на нього спрямувалася, тому сприймало рекламу трохи упереджено. А з іншого, не звиклі до реклами споживачі були невибагливими до її якості. Тому майже будь-яка рекламна продукція, створена за загальними принципами грамотної побудови, була потенційно ефективною і справляла очікуване враження. [3] ІІ етап у рекламному житті України – це 2004-2012 роки, період діджиталізації та поділу на підкатегорії. [3] З середини 2000-х в Україні нарешті з'являється бездротовий інтернет. Його представила компанія «Київстар», та поки це був лише мобільний GPRS. В той час WAP-трафік коштував $2 за один мегабайт. Один з найдорожчих тарифних планів коштував близько $100 на місяць і включав близько 30 МБ. Обсяги рекламного ринку за 2004-2007 роки зросли майже вдвічі. Клієнти потребували нових рішень та більшої ефективності, бо проекти з розвитком індустрії та медіаканалів значно масштабувались. [3] Монетизувати соціальні мережі почнуть вже в середині 2000-их. Коли у 2006 році середня кількість переглядів YouTube досягла відмітки приблизно у 9 000 000, на платформі з'являється перша реклама. У 2007 була започаткована партнерська програма, а згодом, за кілька років, анонсовано прямі трансляції. Доступ до інтернету з'являвся дедалі у більшого числа користувачів, водночас і соціальні мережі росли неймовірними темпами. Це призвело до появи у середині 2000-них років нової галузі спеціалізації — SMM. [3] ІІІ етап охоплює 2012-2016 роки. Стрімкий розвиток спеціалізацій маркетингу, інтернет-реклами та соціальних мереж призвели до нового тренду — інтегрованих маркетингових кампаній або 360°. [4] На ринку з'являлося все більше складних рекламних кампаній, які були об'єднані однією ідею, що розкладалася на безліч каналів та інструментів. Тому брендам доводилось одночасно співпрацювати з великою кількістю вузькопрофільних компаній і збирати стратегію в одну цілісну картинку ставало дедалі важче. Саме тоді почав зростати попит на комплексну 360°-підтримку від рекламних агентств. [4] Революція гідності 2013-2014 років стала випробуванням для традиційних медіа. Висвітлення подій потребувало швидкості реагування та виняткової прозорості. Саме у цей час, а точніше у листопаді 2013 року, 8 журналістів заснували «Громадське телебачення». Через рік YouTube-канал медіа став найбільшим каналом в історії платформи за кількістю годин, показаних у прямому ефірі. [4]О нлайн-трансформація зачепила не тільки телебачення. У 2014 році команда ведучих «Просто Раді. О» створює проект «Радіо Аристократи». Спільно з «Радіо Пюре» ці станції стають першопрохідцями серед онлайн-станцій в Україні для нішевої аудиторії слухачів. [4] У 2011 Apple презентувала світу Siri. Відтоді стало зрозуміло, що чат-боти, які існували ще у 90-х, не просто стали частиною нашого життя, а ще й здобули голос. Проте справжній бум чат-ботів в Україні стався у 2016 році, після появи кількох нині мегапопулярних месенджерів: WhatsApp, Viber, Facebook Messenger та Telegram. До речі програма Skype, яка була створена у 2003 році, на відміну від того ж ICQ відпочатку була адаптована під голосовий зв'язок, і вже з 2008 року почала підтримувати відеоконференції. [4] З травня 2017 року «ВКонтакте», «Одноклассники», Mail.ru, «Яндекс» та інші російські сервіси були заблоковані на території України указом президента, як додаткові санкції проти російської агресії. [4] Інтернет принципово змінює вплив звичайних користувачів на рекламу. Зараз термін «інфлюенсер» асоціюється у першу чергу з соціальними мережами, лакшері-зображеннями у кавових тонах в Instagram та божевільними челенджами у TikTok. Але ще задовго до появи Facebook та YouTube бренди використовували інфлюенс-маркетинг у своїх промокампаніях. [4] З появою соціальних мереж, таких як Facebook, Instagram, Twitter і YouTube, користувачі отримали можливість ділитися своїми історіями та враженнями з повсякденного життя. Звичайно, знаменитості й зірки реаліті-шоу відразу зібрали тисячі послідовників завдяки вже наявній популярності. Але крім зірок, у соцмережах почали з'являтися люди, що створюють цікавий і привабливий контент у різних категоріях. [4] ІV етап – сучасність, тобто 2017-2023 роки. Експерти ринку реклами в пресі наголошують, що у 2021 році зміцнилась тенденція збільшення частки реклами, яку видавничі компанії залучають самостійно. В середньому 70% реклами, яка сьогодні розміщується в друкованих медіа, видавці залучають самостійно, і 30% розміщують рекламні агентства. У місцевих видавців 100% реклами розміщують українські компанії, у національних до 25% складає реклама міжнародних джерел. [4] Гідно завершує 2021 рік радіо реклама. Середній радіослухач (чоловік 39 років) став справжньою знахідкою для онлайн-казино та букмекерів – ці категорії збільшили інвестиції в радіо рекламу в кілька разів (в т.ч. числі за рахунок появи нових гравців). Кратно зросли також «e-commerce», «кондитерські вироби», «морозиво», «бренди» та «пиво» — це дозволило збільшити прогноз росту ринку з 17% до 19%. Росте попит на регіональну рекламу — загальнонаціональні радіостанції продовжують збільшувати кількість передавачів (переважно в містах 100-500 тисяч), з’явилось кілька нових локальних станцій і мереж, а з 2022 року 2 онлайн-радіостанції почнуть транслюватись в FM-діапазоні в Києві – Classic Radio (Тавр Медіа) та Море.ФМ. У відповідь на зростаючий тренд аудіореклами в інтернеті додаток RadioPlayer (100+ cтанцій та аудіопотоків в HD-якості) ввійшов в топ-10 брендів за медіаінвестиціями в 2021 році (лише за рахунок радіо та ООН). Радіо НВ на окремій платформі і додатку менше, ніж за рік акумулювали вже близько 200 авторських подкастів (не епізодів). [4] Ринок реклами в Україні стрімко зростав, у 2021 році досягнувши 31 млрд грн у порівнянні з попередніми 24,5 млрд грн. Такі дані наводив генеральний директор Всеукраїнської рекламної коаліції Максим Лазебник у щорічному звіті, опублікованому на офіційному сайті ВРК. [5] Витрати на рекламу навесні 2022 року помітно знизились у всіх. У фармі (фармацевтичній промисловості) рекламний бюджет знизився на 25–30%, а в деяких – до 70%. Крім того, у низки компаній скасувалися всі заплановані масштабні кампанії: на телебаченні, у диджиталі тощо. А ці сервіси зазвичай становили близько 80% від загального рекламного бюджету. [5] Отже, з початком повномасштабної війни всім компаніям довелося переглянути бізнес-плани. Маркетингові – у першу чергу. Одні підприємства суттєво знизили бюджети, інші – перерозподілили їх, спрямовуючи, наприклад, на волонтерську та благодійну діяльність, збереження персоналу тощо. За пів року після повномасштабного вторгнення увесь бізнес в Україні, що хотів залишатися конкурентоспроможним і достукатися до власної аудиторії крізь тисячі інформаційних повідомлень так чи інакше був вимушений повернутися до реклами як основного інструмента просування. [5] У 2023 році, допоки активність рекламного ринку все ще не повернулася до долютневих показників 2022-го, у всіх брендів без виключення є високі шанси стати більш помітними для споживачів.