ВПЛИВ ЗАСОБІВ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ НА ГРОМАДСЬКУ ДУМКУ В УКРАЇНІ (ID:891638)
Зміст
Зміст
ВСТУП………………………………………………………………………………5
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ
1.1. Підходи до визначення впливу засобів масової комунікації на громадську думку……………………….…….…………….…………………………………...8
1.2. Стан наукового вивчення та джерела дослідження………...…………….15
РОЗДІЛ 2. ВЗАЄМОДІЯ ЗАСОБІВ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ ТА ГРОМАДСЬКОЇ ДУМКИ
2.1. Особливості функціонування засобів масової комунікації як соціального інституту…………………………………………………………………………….25
2.2. Методи впливу на формування громадської думки в Україні…………...32
РОЗДІЛ 3. РІВЕНЬ ДОВІРИ УКРАЇНЦІВ ДО ЗАСОБІВ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ
3.1 Споживчі пріоритети українців у медійному просторі……………………47
3.2 Ефективність впливу медіа на громадську думку в Україні……………...55
ВИСНОВКИ………………………………………………………………………...62
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………….............67
ДОДАТКИ…………………………………………………………………………..73
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. В сучасних умовах телебачення, радіо, преса, інформаційні сайти, соціальні мережі та інші засоби масової комунікації здійснюють вагомий вплив на формування суспільних переконань, уявлень та поглядів. Проблема впливу на громадську думку в довготривалій перспективі є однією з актуальних питань у напрямку суспільних наук, оскільки суспільні переконання, як на сучасному етапі так і попередні епохи, є одним з найвпливовіших соціальних інститутів. У першій половині минулого сторіччя, ідея ефективного інформаційного впливу на суспільство стала швидко набирати обертів, що пов’язано із стрімким розвитком медіа. Інформація стала відкритою не тільки для привілейованих станів, а також для широкої громадськості. Медіа постає потужним політичним засобом держави та провідним транслятором інформаційних повідомлень для суспільства.
Засоби масової комунікації виступають не тільки вагомим джерелом інформації про явища та факти сучасності, але й першочерговим фактором формування світосприйняття соціуму. Крім того, вони охоплюють усі напрями та етапи життєдіяльності людини, акцентуючи увагу на головних питаннях, що існують у соціумі та спонукають замислитися над важливістю певних проблем, а таким же чином і способом їх вирішення. Мас-медіа звертаються до кожної людини разом з усіма її ролями, які вона займає у суспільстві. Сучасні засоби масової комунікації проникають у всі відносини людини із соціумом та усі напрямки соціальних взаємин, до яких особистість причетна.
Медіа є потужним соціальними інститутами, саме вони створюють умови для збирання даних, вторинної обробки, зберігання та транслювання інформації. Поширення масової інформації відбувається швидко та систематично охоплюючи широку аудиторію, яка моментально споживає інформаційний продукт. Масові комунікації доволі впевнено утвердилися як влада у соціальних та політичних сферах соціуму, та за допомогою своєрідних методів впливу видозмінюють громадську думку та світогляд суспільних мас. Водночас, поширення впливу та збільшення сприятливих умов та нових можливостей медіа можуть, обтяжувати процеси формування соціальної та культурної ідентичності особистості, особливо на фоні суспільних криз.
Характерною ознакою теперішнього суспільства є нарощення технологічних умов та точок впливу засобів масової комунікації. Застосування інформаційних технологій породило цікавість до ролі ЗМК у формуванні громадської думки на рівні суспільства, групи, особистості. Швидка трансформація засобів масової комунікації, особливо розвиток міжнародної комп’ютерної мережі Інтернет, надає можливість поширення на широку аудиторію інформації з метою маніпуляції. Такий стан речей актуалізує підвищену увагу до засобів масової комунікації як суб’єкта формування громадської думки.
Мета і завдання дослідження. Метою є з'ясування особливостей впливу засобів масової комунікації на формування громадської думки в Україні.
Мета дослідження зумовлює його завдання:
– обґрунтувати теоретико-методологічну основу дослідження;
– визначити особливості функціонування ЗМК як соціального інституту;
– охарактеризувати методи впливу на формування громадської думки;
– здійснити аналіз споживчих пріоритетів українців у медійному просторі;
– з’ясувати ефективність впливу медіа на громадську думку в Україні;
Об’єктом дослідження є засоби масової комунікації в сучасному суспільстві.
Предметом дослідження вплив засобів масової комунікації на громадську думку в Україні.
Практичне значення одержаних результатів визначається його актуальністю та новизною. У магістерській роботі здійснено аналіз основних етапів розвитку засобів масової комунікації, в тому числі визначена їхнє призначення та важливість у сучасному світі. Роль отриманих результатів, також підсилює практичну базу стосовно такого явища як медіа у сучасній фазі.
Практичне значення дослідження полягає у формуванні особистісних навичок щодо вивчення та аналізу отриманої інформації; розвитку критичного мислення; запобіганні політичній та ідеологічній пропаганді і маніпуляції.
Результати дослідження можуть застосовуватися у навчальному процесі, зокрема для розробки семінарських та лекційних занять з політології, психології, соціології.
Окремі твердження можуть застосовуватися у наступних наукових дослідженнях проблеми.
Інші роботи з даної категорії: