Зразок роботи
Вступ
Будь яке явище не виникло випадково, а має свою цілеспрямовану мету і неодмінно спирається на досвіди попередніх поколінь.
Фізична культура є частиною передової культури, набутком всього народу. Це потужний засіб не тільки фізичного вдосконалення та оздоровлення, але також і виховання соціальної, трудової, творчої активності громадян. Фізична культура не вичерпується вправами, спортом, гімнастикою, іграми та туризмом: вона включає громадську та особисту гігієну праці, побуту, використання природних сил для загартування, правильний режим праці, відпочинку та харчування.
Мета контрольної роботи, що розглядається, полягає у висвітленні позиції фізичного виховання для покращення здоров'я студентів вузів.
Об'єктом дослідження являється безпосередньо фізичне виховання студентів вищого навчального закладу.
Предметом - позитивні зміни стану студентів вищого навчального закладу під впливом фізичного виховання.
Актуальність теми. Сучасна українська педагогіка розглядає фізичне виховання як невід'ємну складову частину всебічного розвитку особистості та важливого засобу спонукання молодої людини до здорового способу життя. Тому, однією із провідних сторін розвитку особистості є фізичний розвиток, який безпосередньо пов'язаний зі здоров'ям людини.
Актуальною роботу слід вважати тому, що у сучасному суспільстві проблема фізпідготовки, фізичного стану загалом виступає однією з ключових.
Основною нормативно-правовою базою, що має місце для тематики контрольної роботи, з приводу якої проводиться висвітлення є: Закон України «Про фізичну культуру та спорт», а також Лист Міністерства охорони здоров'я України «Щодо організації фізичного виховання у вищих навчальних закладах».
Дослідженням теми, а саме «Фізичне виховання студентів», займалися багато науковців, серед яких: Герцик М. О., Вацеба О. М., Гладуш В. А., Лисонко В.І., Демонський Т. Ю., Круцевич Т. Ю., Фіцула М.М. та інші.
Структура роботи: вступ, основна частина, висновки та список використаних джерел.
Фізичне виховання студентів
Фізичне виховання у вищому навчальному закладі є невід'ємною частиною формування загальної і професійної культури особистості сучасного фахівця, системи гуманістичного виховання студентів. Як навчальна дисципліна, обов'язкова для всіх спеціальностей, воно є також засобом формування всебічно розвиненої особистості, оптимізації фізичного і фізіологічного стану студентів у процесі професійної підготовки [11, с. 362-363].
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування сприяють розвитку фізичної культури в навчальних закладах. Фізична культура у сфері освіти має на меті забезпечити розвиток фізичного здоров'я учнів та студентів, комплексний підхід до формування розумових і фізичних здібностей особистості, вдосконалення фізичної та психологічної підготовки до активного життя, професійної діяльності на принципах індивідуального підходу, пріоритету оздоровчої спрямованості, широкого використання різноманітних засобів та форм фізичного виховання і масового спорту, безперервності цього процесу протягом усього життя [1].
Фізична культура у сфері освіти базується на затверджених відповідно до закону державних стандартах освіти, спрямованих на забезпечення науково обґрунтованих норм рухової активності дітей та молоді з урахуванням стану їхнього здоров'я, рівня фізичного та психічного розвитку [1].
По відношенню до терміну «фізичне виховання» існує безліч визначень. Головною причиною такого положення є широта і багатогранність цього поняття.
Герцик М. О., Вацеба О. М. визначають термін «фізичне виховання», як спеціально організований процес всебічного розвитку фізичних і морально-вольових здібностей, формування і розвитку життєво важливих рухових навичок, умінь людини [5, с. 23].