Юридичне оформлення незалежності України (ID:1133783)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. СТАНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОСТІ ТА ПРАВОВЕ ОФОРМЛЕННЯ СУВЕРЕНІТЕТУ УКРАЇНИ. 5
1.1. Історичне підґрунтя формування суверенітету України………………..…5
1.2. Прийняття декларації про державний суверенітет України 9
1.3. Основні положення правонаступництва України після розпаду СРСР. 12
РОЗДІЛ 2. КОНСТИТУЦІЙНІ ПРОЦЕСИ В УКРАЇНІ ПІД ЧАС СТАНОВЛЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ 15
2.1. Характеристика Конституційних процесів в Україні під час становлення суверенітету 15
2.2. Від конституційного договору до Конституції України 1996 р. 20
2.3. Розвиток Української Конституції 25
ВИСНОВКИ 30
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 32
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Після прийняття Декларації про державний суверенітет України 16 липня 1990 року, що приймалася в роки розвалу СРСР, Україна робить ще один крок до своєї віковічної мрії – бути незалежною.
Практично всі положення Декларації суперечили чинній на той час Конституції УРСР. Однак це не означало революційної зміни політичних поглядів парламентської більшості. Сьогодні не можна недооцінювати Декларацію про державний суверенітет України та її політичний вплив на розвиток сучасної правової системи України. У свій час юридична комісія Верховної Ради України визнала рішення Верховної Ради СРСР про проведення референдуму з питань нового союзного договору таким, що суперечить
Декларації про державний суверенітет, Конституції УРСР і Конституції СРСР, Закону про розмежування повноважень між Союзом і республіками. І спростувати це рішення комісії на засіданні Верховної Ради УРСР так і не змогли. Подібних прикладів можна привести багато. Так, на сьогодні хотілось побачити в ній положення про громадянство України а не Української РСР, про Президента України і т.д.. Проте це був перший акт який політично організував та надихнув парламент України на нові пріоритети суспільного розвитку. Ціла низка законів у тому числі Конституція України була прийнята в розвиток основних засад викладених у тексті Декларації про державний суверенітет України.
Проте прийнятий документ не одержав статусу конституційного акту. Українська РСР залишалася у складі СРСР, тому міжнародні організації та країни світу не визнали її державну незалежність. Причиною цього стало відсутність у Верховної Ради УРСР повноважень на ухвалення рішення про вихід республіки зі складу Радянського Союзу, тобто на проголошення незалежності Української РСР. Відповідно до вимог Конституції СРСР і Української РСР, тільки народ Української РСР, як володар всієї повноти влади в республіці, мав право приймати таке рішення на референдумі. Діючі норми міжнародного права також зобов'язували Верховну Раду Української РСР провести республіканський референдум.
Об’єкт дослідження – правова основа державного суверенітету України та державотворення України.
Предмет дослідження – юридичне оформлення державного суверенітету України.
Метою курсової роботи є аналіз правового оформлення суверенітету України на основі побудови майбутньої незалежної держави.
Для досягнення поставленої мети у роботі зроблено спробу вирішити наступні завдання:
- з’ясувати за яких обставин було прийнято Декларацію про державний суверенітет України;
- визначити місце і роль правового оформлення державного суверенітету України в історії України та українців;
- охарактеризувати правове оформлення державного суверенітету України , розкрити його зміст та призначення;
- проаналізувати напрямки впливу Декларації про державний суверенітет України в створенні демократичної держави – України
Структура курсової роботи зумовлена метою і завданням дослідження, складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел із 22 найменувань. Загальний об’єм роботи складає 33 сторінки, список використаних джерел міститься на 2 сторінках.
Інші роботи з даної категорії: