Адміністративна відповідальність юридичних осіб (ID:131443)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ I. ПОНЯТТЯ ТА СУТНІСТЬ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ 8
1.1. Адміністративна відповідальність, як вид юридичної відповідальності 8
1.2. Історико-правовий аналіз адміністративної відповідальністі юридичних осіб 16
1.3. Поняття адміністративної відповідальності юридичних осіб 28
РОЗДІЛ II. СКЛАД АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, ВЧИНЕНОГО ЮРИДИЧНОЮ ОСОБОЮ 39
2.1. Об′єкт та об′єктивна сторона адміністративного правопорушення вчиненного юридичною особою 39
2.2. Суб′єкт та суб′єктивна сторона адміністративного правопорушення вчиненого юридичною особою 44
РОЗДІЛ III. ЗАСТОСУВАННЯ ЗАХОДІВ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ДО ЮРИДИЧНИХ ОСІБ 57
3.1. Заходи адміністративної відповідальності, які застосовуються до юридичних осіб 57
3.2. Особливості накладення стягнень на юридичних осіб 81
3.3.Механізм досягнення мети адміністративного покарання при притягненні до відповідальності юридичних осіб 91
ВИСНОВКИ 96
ВИКОРИСТАНІ ЛІТЕРАТУРНІ ДЖЕРЕЛА 102
Зразок роботи
1.2. Історико-правовий аналіз адміністративної відповідальністі юридичних осіб
В адміністративному праві закордонних держав адміністративна відповідальність юридичних осіб практично не має місця в силу різного розуміння сутності адміністративного права у вітчизняній і закордонній науці. У країнах континентальних і англосаксонської правових систем, адміністративне право в загальному плані розуміється як сукупність норм і правил, що регламентують діяльність адміністративних установ. Так, в адміністративному праві Французької Республіки значне місце займають питання відповідальності і провини державної адміністрації перед приватними особами, відповідальність приватних осіб і комерційних організацій перед державою не входить у предмет адміністративного права [8, с.91]. У США відносини державних органів і комерційних організацій носять судовий характер і зводяться до здійснення повноважень, зв’язаних з регуляцією ліцензування, нагляду за виконанням законів і нормативних актів[9, с.98].
Разом з тим, адміністративну відповідальність юридичних осіб не слід розглядати як правове явище, яке з’явилося тільки на українському ґрунті. У законодавстві закордонних держав, в основному в колишніх країнах народної демократії, мається деяка кількість нормативних правових актів, у тому числі законодавчих, що встановлюють адміністративну відповідальність юридичних осіб. Наприклад, у Республіці Болгарії відповідно до закону „Про господарську діяльність іноземців і захисту іноземних інвестицій” за здійснення господарської діяльності без дозволу суб’єкта, що хазяйнує, стягується штраф у розмірі дворазового прибутку, а за несвоєчасну реєстрацію інвестицій сплачується штраф у розмірі її десятої частини. Болгарський закон „Про патенти” також містить деякі норми щодо адміністративної відповідальності юридичних осіб. У Республіці Югославії порушення юридичними особами положень закону „Про бухгалтерський облік”, закону „Про торгівлю” спричиняє накладення адміністративного штрафу. Одним з видів адміністративних стягнень, які застосовуються у закордонному праві до юридичних осіб, є також відкликання або призупинення ліцензії на право здійснення юридичною особою банківської діяльності. Таку міру відповідальності передбачає закон Республіки Болгарії „Про банки і кредитну справу” [10, с.50]. Порушення норм закону „Про народний банк Югославії” передбачає тимчасову або повну заборону здійснення банківських операцій. У державах, чиї системи законодавства передбачають адміністративну відповідальність юридичних осіб, така відповідальність, як правило, встановлюється за адміністративні правопорушення в області господарської діяльності, законодавства про податки, фінансового і природоохоронного законодавства.
Інші роботи з даної категорії: