Зразок роботи
Актуальність роботи обумовлена самою постановкою проблеми, динамікою вчинення контрабанди і потребою її врегулювання.
Процес вчинення контрабанди до свого повного завершення, як і в більшості умисних злочинів, проходить усі три стадії злочинної діяльності: готування, замах і закінчений злочин.
Характерною особливістю перших двох стадій контрабанди є та обставина, що в результаті дій винних конкретний злочинний результат – незаконне переміщення предметів контрабанди через митний кордон, не настає в силу того, що винні не зі своєї волі зуміли виконати тільки ті умисні дії, котрі створили умови для вчинення цього злочину (готування), або зробили все, що вважали за необхідне для досягнення злочинного результату, але він не настав з причин, незалежних від їх волі (замах).
Велике практичне і теоретичне значення має правильне вирішення питання
про момент визначення контрабанди закінченим злочином. В юридичній
літературі з цього питання було висловлено дві протилежні, виключаючі
одна одну точки зору.
Так, І. А. Алексеев, M.A. Єфимов та інші вчені стверджують, що контрабанда як закінчений злочин розглядається не лише тоді, коли винному вдалося провезти через митний кордон ті чи інші предмети, але і тоді, коли спроба контрабандного провозу була припинена митними органами або прикордонниками при проведенні огляду.
Таким чином, вказані автори ототожнювали момент закінчення контрабанди з моментом здійснення митного огляду і виявлення у винних товарів, прихованих від митного чи прикордонного контролю, за наявності ознак, перерахованих в нормі про відповідальність за контрабанду.
Законодавець дотримується позиції про те, що контрабанда вважається
закінченою з моменту фактичного незаконного переміщення предметів через
митний кордон України. Незаконне переміщення на територію України предметів контрабанди, які виявлено під час митного контролю, утворює закінчений склад злочину. Однак таке законодавче вирішення даної проблеми не знімає усі проблемні питання, оскільки не можна ставити у нерівні умови перед законом осіб, які вчиняють незаконне перевезення та переміщення товарів через митний кордон при вʼїзді в країну і виїзді з України.
Метою дослідження є узагальнення наукових положень, щодо поняття, ознак, теоретико-правове дослідження контрабанди, визначення проблем покарання та відповідальності за контрабанду.
Виходячи з поставленої мети, в курсовій роботі передбачається визначити наступний комплекс задач:
Визначити поняття контрабанди та її основні ознаки.
Розкрити обʼєкт і предмет контрабанди.
Визначити проблемні питання кримінальної відповідальності за контрабанду.
Визначити статистичні дані щодо контрабанди в сучасній Україні.
Обʼєктом дослідження є кримінально-правова характеристика контрабанди, що регулюється відповідними законодавчими актами.
Предметом дослідження є поняття контрабанди та її основні ознаки.
Методологічну основу дослідження складає діалектичний метод пізнання суспільних відносин та явищ.
РОЗДІЛ І. Поняття контрабанди та її основні ознаки
1.1. Історичний розвиток поняття "контрабанда"
Вважається, що контрабанда виникла разом з митною системою і державою як такою. Протягом історії контрабанда мала особливий розвиток в країнах, де або запроваджувались високі митні тарифи на імпорт деяких груп товарів, як наприклад, у Британії наприкінці XVIII ст. були встановлені високі мита на алкоголь та предмети розкоші, що сприяло їх незаконному завезенню з материка, або в тих країнах, де за умов дефіциту якихось груп товарів, встановлені штучні, санкціоновані державою обмеження на їх імпорт, як протягом майже всієї історії існування після Другої світової війни в СРСР.
Найчастішими передумовами для виникнення контрабанди є різниця (іноді дуже значна) цін на окремі товари всередині держави, та поза її межами. Так, з причини єдиної тарифної і цінової політики у країнах ЄС, ціни на більшість товарів споживання в Україні у порівнянні з цінами у сусідніх державах-членах ЄС (Польща, Словаччина, Угорщина тощо) є набагато вищими, що породжує значні передумови для контрабанди; те саме стосується ситуації з бензином у Тунісі, внутрішня ціна на який є в декілька разів вищою, ніж в сусідніх Алжирі та Лівії, що зумовлює значне ввезення до Тунісу більш дешевого палива контрабандою.
РОЗДІЛ І. Поняття контрабанди та її основні ознаки
1.1. Історичний розвиток поняття "контрабанда"
Вважається, що контрабанда виникла разом з митною системою і державою як такою. Протягом історії контрабанда мала особливий розвиток в країнах, де або запроваджувались високі митні тарифи на імпорт деяких груп товарів, як наприклад, у Британії наприкінці XVIII ст. були встановлені високі мита на алкоголь та предмети розкоші, що сприяло їх незаконному завезенню з материка, або в тих країнах, де за умов дефіциту якихось груп товарів, встановлені штучні, санкціоновані державою обмеження на їх імпорт, як протягом майже всієї історії існування після Другої світової війни в СРСР.
Найчастішими передумовами для виникнення контрабанди є різниця (іноді дуже значна) цін на окремі товари всередині держави, та поза її межами. Так, з причини єдиної тарифної і цінової політики у країнах ЄС, ціни на більшість товарів споживання в Україні у порівнянні з цінами у сусідніх державах-членах ЄС (Польща, Словаччина, Угорщина тощо) є набагато вищими, що породжує значні передумови для контрабанди; те саме стосується ситуації з бензином у Тунісі, внутрішня ціна на який є в декілька разів вищою, ніж в сусідніх Алжирі та Лівії, що зумовлює значне ввезення до Тунісу більш дешевого палива контрабандою.
РОЗДІЛ І. Поняття контрабанди та її основні ознаки
1.1. Історичний розвиток поняття "контрабанда"
Вважається, що контрабанда виникла разом з митною системою і державою як такою. Протягом історії контрабанда мала особливий розвиток в країнах, де або запроваджувались високі митні тарифи на імпорт деяких груп товарів, як наприклад, у Британії наприкінці XVIII ст. були встановлені високі мита на алкоголь та предмети розкоші, що сприяло їх незаконному завезенню з материка, або в тих країнах, де за умов дефіциту якихось груп товарів, встановлені штучні, санкціоновані державою обмеження на їх імпорт, як протягом майже всієї історії існування після Другої світової війни в СРСР.
Найчастішими передумовами для виникнення контрабанди є різниця (іноді дуже значна) цін на окремі товари всередині держави, та поза її межами. Так, з причини єдиної тарифної і цінової політики у країнах ЄС, ціни на більшість товарів споживання в Україні у порівнянні з цінами у сусідніх державах-членах ЄС (Польща, Словаччина, Угорщина тощо) є набагато вищими, що породжує значні передумови для контрабанди; те саме стосується ситуації з бензином у Тунісі, внутрішня ціна на який є в декілька разів вищою, ніж в сусідніх Алжирі та Лівії, що зумовлює значне ввезення до Тунісу більш дешевого палива контрабандою.