Конституційні інститути безпосередньої демократії (ID:213191)
Зміст
.
ПЛАН
ВСТУП
1.ВИБОРЧЕ ПРАВО
2.ВИБОРЧА СИСТЕМА
3.ОРГАНІЗАЦІЯ І ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ВИБОРІВ
4.РЕФЕРЕНДУМ І НАРОДНА ІНІЦІАТИВА
ВИСНОВОК
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Зразок роботи
ВСТУП
Для розбудови правової держави та громадянського суспільства в Україні важливим є формування нового, вищого рівня правосвідомості та правової культури населення. Великого значення набуває розробка теоретичних і практичних питань конституційного права України, зокрема питань пов'язаних з реалізацією безпосередньої демократії народу України.
Керівним принципом розбудови української державності за умов сьогодення є реалізація безпосередньої демократії народу. Вона характеризується цілою низкою безсумнівних достоїнств, що робить цю ідею вельми популярною в усьому цивілізованому світі. Демократія цілком справедливо вважається ефективним компромісом між економічно пануючими шарами суспільства і всім іншим населенням, своєрідною формою соціально-політичного консенсусу, який стосується керівництва суспільно-історичними процесами. Демократичний устрій суспільства давно і переконливо довів здатність забезпечити динамічний розвиток економіки, культури, науки, став важливою гарантією соціальної справедливості і неухильного підвищення добробуту людей. А тому, здавалося б, нам тепер досить запровадити в Україні світовий досвід безпосередньої демократії і не утруднювати себе подальшими теоретичними пошуками тих аспектів правової теорії, які стосуються демократії як державно-політичного ладу.
Уважний та неупереджений аналіз засвідчує, що вона має складну внутрішню структуру і обтяжена внутрішніми суперечностями. Їх суть полягає у намаганні поєднати майже несумісне: з одного боку - максимально повне волевиявлення народу і пов’язане з ним широке народне представництво в органах державної влади, а з другого - вимога високого професіоналізму і компетентності керівництва суспільними процесами.
Такі конституційні категорії як "народ", "влада", "вибори", "референдуми" є, по суті, ключовим для розвитку всього конституційного законодавства України. Влада українського народу реалізується передусім шляхом проведення виборів і референдумів і вона є вихідною базою для становлення і розвитку відповідного законодавства.
Стаття 1 Конституції України визначає Україну як суверенну і незалежну,демократичну,соціальну,правову державу. Демократичність держави і суспільства насамперед визначається рівнем розвитку народовладдя,тобто тим наскільки реально існуючі процедури виявлення і здійснення волі народу впливають на управління державними та суспільними справами.
Визнання народу верховним носієм державної влади є вираженням нородного суверенітету. Адже саме народний суверенітет є основним принципом демократичної організації і діяльності держави та її відповідальності перед суспільством. Це означає,що народ,не поділяючи ні з ким своєї влади,здійснює її самостійно і незалежно,виключно у своїх інтересах. Право народу на встановлення і здійснення влади є його природним правом, а відтак народний суверенітет - невідчужуваний і недоторканний. Іншими словами, як проголошено у ст. 5 Конституції України, ніхто не може узурпуватидержавну владу.
Метою даної роботи є розкриття питання про функціонування конституційних інститутів безпосередньої демократії. Актуальність цієї теми зумовлена реаліями сучасного політичного розвитку України, проблемами розбудови дійсно правової держави.
Досягнення поставленої мети передбачає розкриття слідуючих питань: виборче право і виборча система; організація і порядок проведення виборів та особливості проведення референдуму.
Інші роботи з даної категорії: