Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Проблемам сьогодення, що пов’язані з формуванням та подальшим функціонуванням державної влади в сучасній Україні, реформуванню державного механізму та вдосконаленню механізму взаємодії органів державної влади в Україні приділяється все більше уваги. Це цілком закономірно, тому що функціонування державної влади, її гілок, органів у режимі взаєморозуміння і консенсусу – це ідеальна конструкція, до якої прагне політична практика усього світу.
Саме влада, насамперед державна, що є об’єктом цього дослідження, має спроможність консолідувати суспільні і державні інститути в єдине політичне “тіло”, а також несе в собі можливість створювати передумови для вирішення суттєвих протиріч у суспільстві.
Проте, питанню щодо діяльності та взаємодії органів державної влади у вітчизняній науці уваги приділено не достатньо. Таким чином, подальша розбудова Української держави вимагає ґрунтовної теоретичної розробки шляхів вирішення проблеми державної влади в сучасній Україні. Це неможливо зробити без урахування положень загальносвітового досвіду, а також ретельного вивчення власної духовної та наукової спадщини. За умов використання цих джерел можливе плідне поглиблене дослідження теорії державної влади.
Мета і завдання дослідження. Основна мета даного дослідження полягає у проведенні теоретико-правового аналізу органів державної влади в Україні, розкритті особливостей складових елементів органу державної влади, а також узагальненні вже існуючих положень з цієї теми.
Для досягненню вказаної мети необхідним є вирішення наступних завдань:
визначити поняття, ознаки та сутність органу державної влади в Україні;
дати загальну характеристику системи органів державної влади через розкриття їх поняття, повноважень та гарантій;
окреслити компетенцію та зміст діяльності окремих органів державної влади;
визначити сутність та напрямки вдосконалення принципу поділу влад в Україні;
проаналізувати наявні дослідження проблем діяльності органів державної влади;
визначити основні напрямки подальшого реформування органів державної влади.
Об’єктом дослідження є державна влада та механізм її реалізації, основні закономірності суспільних відносин, пов’язані з юридичним оформленням, організацією та здійсненням державної влади.
Предметом дослідження є діяльність та взаємодія органів державної влади в Україні.
Методологічною основою дослідження є діалектичний, системно-структурний, порівняльно-правовий, формально-логічний, системно-структурний, компаративний та інші методи наукового пізнання.
Теоретичну базу дослідження склали праці В.Б. Авер’янова, С.Д. Гусарєва, В.В. Копєйчикова, О.Ю. Оболенського, Н.Р. Нижник, А. Сухорукова, А.О. Ткаченко, Н.Г. Плахотнюк, І.В. Процюк, О.І. Ющик, В.Ф. Шаповала та ін.
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ОРГАНІЗАЦІЇ І ЗДІЙСНЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ
1.1 Поняття та характерні ознаки державних органів
Сьогодні в юридичній науці немає єдиного підходу щодо розуміння терміну «орган держави». Перш ніж розглядати існу¬ючі погляди та точки зору науковців щодо визначення поняття держав¬ного органу, необхідно звернутися до етимології цього терміну.
У Сучасному тлумачному словнику української мови, поняття «ор¬ган» (від грец. organon - знаряддя, інструмент) розуміється як органі¬зація, установа, яка виконує певні функції в галузі державного управ¬ління. [16]
Вважається, що термін «державний орган» отримав широке засто¬сування у XIX ст., коли на ґрунті поширення ідей народного суверені¬тету і розподілу влади склалося уявлення про державу як засіб здій¬снення влади, яка належить народові. Цей засіб (механізм) розглядався як такий, що об'єктивно має складну організацію, елементами якої є державні органи. [21]
Згідно з першим підходом, державний орган є структурним елемен¬том механізму держави, який наділений державно-владними повнова¬женнями та відповідними матеріальними засобами, необхідними для здійснення завдань і функцій держави. Державний орган трактується лише як структурна частина державного механізму, не розкриваються його внутрішня організація і складові елементи.
Прихильники другого підходу вважають, що державний орган є складовою частиною державного апарату (колективна чи індивідуаль¬на структурна ланка апарату держави; спеціально створена структура, яка є складовою частиною державного апарату), що бере участь у реалі¬зації функцій держави та наділена для цього владними повноваження¬ми. Подібне розуміння поняття державного органу є більш вузьким, ніж попередня точка зору. Згідно з цим підходом, так само залишається не розкритим питання про внутрішню структуру державного органу, його елементи.