Зміст
ВСТУП
1. Конституційні права і свободи громадян при призначенні їх на державні посади і звільненні з державних посад
2. Конституційні повноваження верховної ради, президента і кабінету міністрів україни при формуванні вищих органів державної влади
3. Проблеми судового захисту порушених прав державних службовців при звільненні їх з займаних посад
4. Приклад судового розгляду справи за позовом державної посадової особи про незаконність її звільнення з посади
ВИСНОВКИ
На основі залучення джерел нормативно-правового характеру та вивчення наукової та навчальної юридичної літератури у роботі була розглянута проблема діяльності вищих органів державного управління при призначенні чи обранні на посади, звільненні з посад, наданні згоди на призначення чи звільнення з посад посадових осіб державної служби України.
Було показано, що Конституція України дає правовий механізм взаємодії різних гілок державної влади у формуванні кадрового потенціалу апарату державної служби України. При цьому статтями Конституції прописана взаємодія таких органів влади в Україні, як Верховна Рада України, Президент України і Кабінет Міністрів України. Важливим проявом демократичних принципів управління державою є розмежування повноважень цих органів у доборі кадрів на ключові державні посади. Згідно конституційних норм, найвищий законодавчий орган, Верховна Рада, шляхом голосування може приймати рішення про призначення на окремі важливі посади відповідні кандидатури тільки за поданням Президента України.
Водночас Конституцією усім громадянам України гарантуються рівні права, у тому числі право на працю, включаючи такий її різновид, як державна служба. Реалізація цього право, зокрема, може полягати в оскарженні у судовому порядку незаконних дій органів влади при звільненні з державних, у т.ч. конституційних посад. Практика показує, що з кожним роком зростає кількість судових позовів громадян на оскарження рішень про звільнення їх з займаних посад. При цьому виникають проблеми правового характеру, не до кінця врегульовані чинним законодавством, зокрема, щодо компетенції місцевих судів на розгляд справ по актах Президента України щодо призначення або звільнення з конституційних посад.
Таким чином, вимагає подальшого доопрацювання законодавчо-нормативна база врегулювання трудових спорів щодо звільнення з займаних державних посад з приведенням її норм до положень чинної Конституції України
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ