Зміст
ВСТУП
Розділ 1. КОНСТИТУЦІЙНЕ ПРАВО ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН
1.1. Поняття і предмет конституційного права
1.2. Порівняльний аналіз джерел конституційного права
Розділ 2. КОНСТИТУЦІЯ ФЕДЕРАЦІЇ ЯК ОСНОВНИЙ ЗАКОН ФРН
2.1 Поняття, система і тенденції розвитку джерел конституційного права ФРН
2.2. Характеристика джерел права ФРН
2.3. Новітня Конституція ФРН
Розділ 3. КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДЕРЖАВНОГО УСТРОЮ ФРН
ВИСНОВКИ
Джерела конституційного права виступають важливою характеристикою кожної країни, оскільки вони закріплюють найважливішу сферу політико-правових відносин, які виникають у процесі здійснення народовладдя. Це обумовлює широту змісту таких джерел, оскільки народовладдя - надзвичайно складний комплекс економічних, політичних, соціальних, соціально-психологічних та інших відносин. Такі відносини виникають при безпосередній реалізації національного, державного та народного суверенітету народу. В таких джерелах втілюються основи конституційного ладу, взаємовідносини особи й держави, національного та адміністративно-територіального будівництва, побудови органів державної влади. Одна з особливостей джерел конституційного права полягає в тому, що значна їх частина має політичний характер. 1 це цілком природно, оскільки конституційне право найбільш "політизована" галузь національної системи права.
Джерелами конституційного права в зарубіжних країнах є нормативні акти, що містять норми, які регулюють конституційно-правові відносини. Головним дже¬релом цієї галузі права в переважній більшості країн є конституція - Основний закон. Зумовлено це не тільки верховенством цього норма¬тивно-правового акту в загальній системі правових джерел. Це пов'язано також і з тим, що саме в конституції зафіксовано основні права і свободи, принципи суспільного і державного устрою. У кон¬ституції дістають відбиток і закріплення ті цінності й ціннісні орієн¬тири, що визначають (або мають визначати) суспільний і держав¬ний розвиток. Конституція фіксує, таким чином, принципи, яких зобов'язані дотримуватися у своїй повсякденній практичній діяльності всі суб'єкти конституційного права, починаючи від індивіда і закінчуючи державою.
Федеративна Республіка Нiмеччина, характеризується як країна з розвиненою демократичною структурою влади i високим рівнем мiсцевого самоврядування. На сьогодні правовий статус органiв державної влади і мiсцевого самоврядування, порядок їх утворення та функцiонування визначається в першу чергу Федеоральною Конституцією ФРН, а також конституцiями та законодавством окремих земель. Розподіл компетенції між Федерацією і землями встановлюється перш за все Основним законом ФРН, причому компетенція розмежована стосовно виконавчої діяльності, законодавства і фінансів.
Центральною характаристикою політичної системи Німеччини є її незмінні структурні принципи, встановлені Конституцією, до яких належать перш за усе недоторканість людської гідності, закріплена в ч. 1 ст. 1 конституції, та закріплені в статті 20 Конституції принципи демократії, правової держави, федерального устрою та соціальної держави.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ