Зразок роботи
Сучасна наука адміністративного права вивчає інститут адміністративно-правового режиму як засіб, що дає змогу ефективно організовувати діяльність органів виконавчої влади на певній території з урахуванням різних нестандартних кризових ситуацій. Цінність цього інституту вітчизняні науковці і практики обґрунтовують низкою причин: по-перше, тим, що регулятивні властивості правових режимів дають змогу ефективно організовувати діяльність органів виконавчої влади на певній території за потреби врегулювання певної ситуації.
По-друге, тим, що з`явилося багато нових суб`єктів, об`єктів, предметів та територій державного управління, які не можуть обійтися без запровадження режимних правил діяльності, здатних створювати умови для їх стійкої життєдіяльності.
По-третє, ці режими є функціонально. управлінською формою діяльності в кризових ситуаціях, що дозволяє з одного боку, застосовувати надзвичайні заходи, а з іншого – гарантувати їх відповідність конституційним вимогам щодо правового статусу особи.
По-четверте, ці правові режими дають змогу об`єднувати та розрізняти адміністративно-правові засоби залежно від характеру регульованих суспільних відносин, цілей і завдань, що стоять перед суб`єктом правозастосування, органічно з`єднуючи їх з іншими політичними, економічними, інформаційними та спеціальними заходами [18, с.181].
Сутність адміністративно-правового режиму АТО полягає в тому, що для суб`єктів права створюються система обов`язків і заборон, відповідно до яких вони обмежуються діяти на власний розсуд. Тим самим, усі суб`єкти права, що перебувають у зоні дії режиму АТО, потрапляють до звуженого правового «коридору», в якому їх діянні вважаються правомірними, вихід же за його межі є порушенням режиму АТО і призводять до застосування до них заходів адміністративного примусу та юридичної відповідальності [13, с.268].
Предметом адміністративно-правового режиму АТО є встановлена в законодавчому порядку сукупність правил діяльності публічної адміністрації та поведінки громадян і невладних юридичних осіб з метою недопущення, усунення чи мінімізації наявної реальної загрози життю і безпеці громадян, інтересам суспільства або держави у разі.
Об`єктом правового режиму АТО є суспільні відносини, спрямовані на запобігання та подолання системних негативних явищ у тих сферах адміністративно-правового регулювання, де виникає наявна реальна загроза життю і безпеці громадян, інтересам суспільства або держави у разі, якщо усунення цієї загрози іншими способами є неможливим. Предметом є встановлена в законодавчому порядку сукупність правил діяльності публічної адміністрації та поведінки громадян і невладних юридичних осіб з метою недопущення, усунення чи мінімізації наявної реальної загрози життю і безпеці громадян, інтересам суспільства або держави [19].
Змістом застосування адміністративно-правового режиму АТО є встановлення системи заходів, як-от: встановлення виду, часу та території, на яку розповсюджується адміністративно-правовий режим АТО; визначення (створення) суб`єктів публічної адміністрації, які забезпечують режимні заходи АТО; конкретизація та доведення до суб`єктів, які перебувають у зоні дії режиму АТО, їх обов`язків і заборон; забезпечення публічною адміністрацією реалізації режимних правил АТО з метою захисту прав, свобод та законних інтересів фізичних і юридичних осіб, національної безпеки країни, застосування до порушників адміністративного-правового режиму АТО заходів адміністративної відповідальності чи створення умов для такого притягнення [11 ,с. 129].