Зразок роботи
Магістерська робота присвячена дослідженню правової охорони торговельних марок відповідно до законодавства України та положень основних міжнародних нормативних актів в цій сфері.
Згідно з показниками діяльності у сфері промислової власності за 2019 рік, у 2019 році кількість заявок на об’єкти промислової власності перевищила показник попереднього року на 4,4% за рахунок зростання активності в поданні заявок на знаки для товарів і послуг (+ 9,2 %). Із загальної кількості поданих заявок 73,8 % становили заявки на знаки для товарів і послуг (20,0% заявок, поданих за Мадридською системою). Даний факт підтверджує наявність суттєвого інтересу до такого об’єкту інтелектуальної власності як торговельна марка, проте активізація уваги до торговельних марок спричинена не лише їх особливим значенням у розвитку ринкових відносин, але і наявністю суттєвих прогалин у чинному законодавстві України з питань забезпечення правової охорони торговельних марок. Це, безумовно, потребує адекватної активізації і наукових досліджень правової охорони торговельних марок.
Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, семи підрозділів, висновків, списку використаних джерел. Загальний обсяг роботи становить 70 сторінок. У вступі зазначається актуальність теми, мета, завдання, об’єкт та предмет дослідження, а також методи дослідження. У розділі 1.1. «Загальна характеристика торговельної марки: поняття, класифікація, функції», було проаналізовано підходи до визначення поняття «торговельна марка» як у нормативно-правових актах, так і в доктрині, наведено існуючу в теорії класифікацію та обгрунтовано функції, які виконують торговельні марки.
У розділі 1.2. «Умови та порядок надання правової охорони торговельній марці», висвітлено та детально проаналізовано підстави для відмови у наданні правової охорони торговельній марці.
У розділі 1.3. «Законодавче регулювання сфери охорони торговельних марок в Україні», здійснено комплексний аналіз діючого законодавства України та норм міжнародного права у сфері охорони прав на торговельну марку.
У розділі 2.1. «Реєстрація прав на торговельну марку на національному рівні», подається загальна характеристика, існуючої, відповідно до українського законодавства, процедури реєстрації торговельної марки як підстави отримання правової охорони.
У розділі 2.2. «Міжнародні підходи до охорони прав на торговельні марки», здійснюється аналіз міжнародних (Мадридська система) та регіональних (торговельна марка Європейського Співтовариства) процедур реєстрації торговельної марки, а також описується можливість реєстрації за національною процедурою кожної з іноземних країн, переваги та недоліки таких процедур, а також випадки, коли кожну з процедуру варто застосовувати.
У розділі 3.1. «Судова практика шодо відмови у реєстрації торговельних марок в Україні», здійснюється аналіз окремих підстав для відмови у реєстрації торговельних марок як основної перешкоди на шляху до отримання правової охорони на даний об’єкт інтелектуальної власності.
У розділі 3.2. «Проблеми та перспективи розвитку законодавства України у сфері охорони торговельних марок», проаналізовано практичні та теоретичні прогалини та недоліки законодавства щодо правової охорони торговельних марок, а також сформульовано висновки і пропозиції, спрямовані на вдосконалення законодавства в даній галузі.
У висновках викладені найбільш важливі теоретичні та практичні результати дослідження, сформульовані практичні пропозиції щодо внесення змін до законодавства України у сфері охорони прав на знаки для товарів і послуг.