Конспект із земельного права. Тема: Правові засади управління у галузі використання та охорони земель (ID:611359)
Зміст
1. Поняття та види управління у галузі використання та охорони земель.
2. Система органів управління у галузі використання та охорони земель та їх основні функції.
3. Правові засади здійснення землеустрою: Поняття, завдання та зміст землеустрою.
4. Правове забезпечення моніторингу земель.
4. Правове регулювання ведення державного земельного кадастру.
5. Правове регулювання контролю за використанням та охороною земель.
Зразок роботи
Тема 9 Правові засади управління у галузі використання та охорони земель
1. Поняття та види управління у галузі використання та охорони земель.
Ступінь адміністративно-правового регулювання земельних правовідносин є досить значним завдяки особливому порядку їх регулювання. Особливо це стосується відносин державного управління у галузі використання та охорони земель. Створення та практична реалізація цілісної системи державного управління земельними ресурсами є однією з важливих умов сталого полі¬ тичного, соціального та економічного розвитку нашої держави. Це потребує поряд з розвинутою правовою базою створення та реалізації на всіх рівнях влади ефективного, дієвого контролю за використанням та охороною земель, усестороннього інформацій¬ ного забезпечення на основі сучасних засобів та технологій.
У процесі управління земельними ресурсами держава встанов¬ лює відповідні правила та норми як для використання земельних ресурсів, так і для власників, користувачів та орендарів земель¬ них ділянок. Отже, на практиці управління земельними ресур¬ сами проявляється у вигляді регулювання земельних відносин через правові норми та забезпечення дотримання вимог земель¬ ного законодавства шляхом здійснення систематичного контролю за використанням та охороною земель і прийняття необхідних засобів впливу на порушників земельного законодавства.
Управління в галузі використання та охорони земель є час¬ тиною екологічного управління. В Законі України «Про основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на пе¬ ріод до 2020 року» від 21 грудня 20 1 О року наголошується про необхідність посилення ролі екологічного управління в системі державного управління України з метою досягнення рівності трьох складових (економічної, екологічної, соціальної).
В еколого-правовій літературі питання управління є достатньо дослідженими. Так, М. В. Краснова розглядає екологічне управ¬ ління як сучасну правову категорію, в якій відбивається стан суспільних відносин, що врегульовуються правовими нормами та в яких реалізується відповідна екологічна політика, діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, громад¬ ських організацій та фізичних і юридичних осіб, що спрямована на забезпечення раціонального використання природних ресурсів, охорони навколишнього природного середовища, екологічної безпеки, дотримання вимог екологічного законодавства, попере¬ дження екологічних правопорушень та захист екологічних прав громадян шляхом здійснення конкретних організаційно-правових заходів.
Однак специфіка земельних правовідносин надає державному управлінню у цій галузі особливі риси, які впливають на зміст функцій державного управління, систему та структуру держав¬ них органів. У теорії земельного права державним управлінням у галузі використання, охорони та відтворення земель вважа¬ ють засновану на законі організаційно-правову діяльність упов¬ новажених органів із забезпечення ефективного й раціонального використання земель та їх охорони у межах, визначених зако¬ нодавством України.
Управління у галузі використання та охо
Інші роботи з даної категорії: