СтудентАспірант
0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Публічно-правовий статус Національного Банку України (ID:629184)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Право, юридичні
Сторінок: 108
Рік виконання: 2020
Вартість: 900
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. ДОКТРИНАЛЬНІ ЗАСАДИ ПУБЛІЧНО-ПРАВОВОГО СТАТУСУ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ 8 1.1. Історико-правовий аспект утворення та ґенези Національного банку України та його місце в банківській системі України 8 1.2. Національний банк України як центральний банк держави: визначення та структура 19 1.3. Нормативно-правова регламентація діяльності й функціонування Національного банку України 32 РОЗДІЛ 2. ДЕФІНІЦІЯ, ЕЛЕМЕНТИ ТА ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ПУБЛІЧНО-ПРАВОВОГО СТАТУСУ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ 37 2.1. Поняття та види публічно-правового статусу Національного банку України 37 2.2. Організаційні елементи публічно-правового статусу Національного банку України: мета створення, функції та завдання, принципи та напрями діяльності 42 2.3. Зміст правосуб’єктності Національного банку України: права та обов’язки, юридична відповідальність 49 РОЗДІЛ 3. ПЕРСПЕКТИВИ УДОСКОНАЛЕННЯ ПУБЛІЧНОГО-ПРАВОГО СТАТУСУ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ В СУЧАСНИХ УМОВАХ 59 3.1. Зарубіжний досвід публічно-правового статусу центрального банку держави 59 3.2. Проблеми й напрями удосконалення публічно-правового статусу Національного банку України 72 ВИСНОВКИ 78 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 92
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Аналіз умов українського сьогодення дає можливість стверджувати, що соціально-економічний та політичний сектори країни перебувають у стані активної модифікації. Поряд із цим, правова система України, у зв’язку із бажанням нашої держави набути членства у Європейському Союзі та утворити правовий, соціальний та демократичний соціум, інтенсивно реформується й постійно змінюється. Сучасна Україна – унітарна демократична парламентсько-президентська республіка, що знаходиться на етапі суспільних перетворень майже усіх галузей соціального життя, включно із економічною та податковою галузями. Очевидним є те, що вищевказані перетворення спрямовані на створення міцних підвалин ринкової економіки, які засновані на паритеті усіх форм власності й засаді свободи здійснення господарської діяльності. Найважливішими елементами таких змін є регулювання грошового обігу та ефективна реалізація грошово-кредитної політики країни, чільне місце у здійсненні яких займає Національний банк України (далі – НБУ) як центральний банк держави й орган державного управління. Саме НБУ відіграє ключову роль у збереженні стабільності й стійкості фінансової системи України. Одним із ключових елементів фінансової діяльності держави є банківська галузь. Роль банківської діяльності держави заключається у тому, що вона охоплює обіг як державних, так й приватних фінансів, що здійснюється за допомогою банків, впливає на стан економіки держави вцілому та добробут кожного громадянина зокрема. Суттєву роль в процесі утворення стабільної банківської системи України та здійснення банківської діяльності відіграє НБУ. Зміст його повноважень та компетенції як центрального банку держави дає можливість мати функціональні інструменти впливу у банківських правовідносинах та гарантувати фінансову стабільність банківської системи, про рівень якої свідчать такі ознаки, як: ефективність розподілу фінансових ресурсів у просторі й часі; можливість вільного здійснення оцінки, котирування, розподілу й управління фінансовими ризиками; здатність виконання основоположних функцій навіть в умовах зовнішніх потрясінь чи посилення диспропорцій. За таких умов український правотворчий процес в вищезгаданому напрямку має бути спрямований на те, щоб усіма способами, не відступаючи від позицій діючого законодавства, забезпечити належний розвиток інституту центрального банку держави, як складового елемента галузі податкового права. Також держава має створити законодавче підґрунтя для правомірної поведінки усіх суб’єктів в правовідносинах, що складаються у процесі регулювання грошового обігу й реалізації грошово-кредитної політики країни. До вивчення питань публічно-правового статусу НБУ зверталося чимало науковців. Серед них ми можемо виділити: О. В. Лещенка, О. В. Запотоцьку, М. Я. Болдіна, О. І. Щуревич, М. С. Щеглюка, А. П. Яценюка, О. М. Бандурку, О. П. Гетьманець, Д. О. Білінського, М. П. Кучерявенка, О. О. Дмитрик, Т. А. Латковську, В. Л. Кротюка, І. В. Вєтрову тощо. Сьогодні проблема публічно-правового статусу НБУ стоїть надзвичайно гостро, чим і обумовлюється актуальність теми дослідження. Очевидним є те, що НБУ щодня діє в умовах особливого ризику функціонування національної економіки, що ставить вимоги до забезпечення фінансової стабільності в національній економіці як основної цілі грошово-кредитної (монетарної) політики, вибору раціонального варіанту застосування інструментів, контролю та оцінки ризиків. Основоположними чинниками несприятливої кон’юнктури є війна на Сході держави, зростаючі інфляційні очікування домогосподарств й підприємств, терміни сплати по внутрішньому та зовнішньому державних боргах. Тому, в умовах даної економіко-соціальної ситуації і необхідності вирішення украй важливих завдань стабілізації та забезпечення передумов неінфляційного економічного розвитку зміцнюється роль НБУ як центрального українського банку, що провадить внутрішньодержавну організацію грошового обігу української та іноземної валют. Вчасне та дієве проведення реалізації грошово-кредитної політики НБУ за допомогою кореспондуючих цьому методів й засобів, у суміщенні з іншими його напрямами впливу гарантує виконання останнім своєї базової, конституційної функції – забезпечення стійкості грошової одиниці, обумовлює потребу дослідження й аналізу публічно-правового статусу НБУ. Окрім того, концепція адміністративно-правового статусу НБУ й динамічність його правового регулювання у певній мірі є неоднозначними та суперечливими, що додатково обґрунтовує інтерес автора до теми магістерського дослідження. Метою магістерського дослідження є встановлення базових доктринальних та практичних засад публічно-правового статусу НБУ, його проблем й напрямів удосконалення, огляд чинного законодавства у даній сфері. У контексті досягнення поставленої мети варто визначити завдання даного дослідження. Серед них можна виділити наступні:  дослідити історико-правовий аспект утворення та ґенези НБУ та його місце в банківській системі України;  визначити поняття та ознаки правової категорії «банк» згідно чинного українського законодавства;  проаналізувати доктринальні засади публічно-правового статусу НБУ, а саме визначити його дефініцію та структуру;  здійснити аналіз нормативно-правовової регламентації діяльності й функціонування НБУ в умовах українського сьогодення;  запропонувати поняття публічно-правового статусу НБУ та визначити види останнього;  охарактеризувати організаційні елементи публічно-правового статусу НБУ: його мету створення, функції та завдання, принципи та напрями діяльності;  здійснити загальну характеристику змісту правосуб’єктності НБУ: його прав та обов’язків, юридичної відповідальності;  дослідити зарубіжний досвід публічно-правового статусу центрального банку держави та окреслити шляхи його запозичення для України;  визначити проблеми й напрями удосконалення публічно-правового статусу НБУ. Об’єктом дослідження є суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації НБУ його компетенції й повноважень. Предметом дослідження є історико-правовий аспект утворення та ґенези НБУ та його місце в банківській системі України; доктринальні засади публічно-правового статусу НБУ: його дефініція та структура; нормативно-правовова регламентація діяльності й функціонування НБУ; поняття та види публічно-правового статусу НБУ; організаційні елементи публічно-правового статусу НБУ: мета створення, функції та завдання, принципи та напрями діяльності; зміст правосуб’єктності НБУ: права та обов’язки, юридична відповідальність; зарубіжний досвід публічно-правового статусу центрального банку держави та шляхи його запозичення для України; проблеми й напрями удосконалення публічно-правового статусу НБУ. В процесі роботи над магістерським дослідженням використано як загальнонаукові, так і спеціальні методи пізнання правових явищ: вивчення та аналіз літературних джерел, узагальнення та систематизація, системно-структурний, діалектичний, історичний, логіко-юридичний тощо. При цьому, наведені вище методи використано з врахуванням взаємозв’язку між ними, що забезпечує повні, всебічні та істинні результати дослідження. Зв’язок роботи з науковими планами, програмами, темами закладу вищої освіти полягає у тому, що магістерська робота виконувалася на основі програми досліджень Кафедри господарського та транспортного права Інституту управління технологій та права Державного університету інфраструктури та технологій в межах освоєння навчальної дисципліни «Податкове право». Результати, висновки та пропозиції, що були одержані в процесі дослідження, можна використати для удосконалення та покращення законодавства, що регламентує публічно-правовий статус НБУ. Окрім того, роботу можна використати для здійснення викладацької діяльності, а також як основу для подальших наукових розробок у даній галузі. У цьому полягає її практичне значення. Відповідно до мети та завдань дослідження структура магістерської роботи складається з вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. Список використаних джерел включає 92 найменування.