Зразок роботи
ВСТУП
Питання аналізу роботи Апарату Верховної Ради України заслуговує на детальний розгляд в межах розгляду теми даного реферата. Адже через своє цільове й функціональне призначення діяльність Апарату ВРУ відіграє вагому роль у забезпеченні професійної складової діяльності парламенту.
Відповідно, термінологічна конструкція «апарат парламенту» у вузькому сенсі означає установу, яка всебічно забезпечує діяльність парламенту, а в широкому сенсі – постійно діючу, таку, що має статус юридичної особи та є частиною державного апарату, сукупність структурних одиниць, які мають штатний розпис, працівники якого об’єднані єдиною метою та складають систему, очолювану з вищою в цій системі посадовою особою керівником апарату, завданнями яких є правове, організаційне, документальне, аналітичне, організаційне, фінансове, матеріально-технічне, соціально-побутове забезпечення діяльності парламенту.
Ефективна робота парламенту неможлива без злагодженої та скоординованої роботи депутатського корпусу та Апарату Верховної Ради України. З огляду на це та з метою ефективної реалізації парламентської реформи має бути змінена і філософія діяльності Апарату ВРУ, який на сьогодні є досить консервативним та інституційно не досконалим.
1. СТРУКТУРА АПАРАТУ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Відповідно до Основного закону України єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент – Верховна Рада України (далі – ВРУ) [4, ст. 75]. Організовувати роботу парламенту покликаний постійно діючий внутрішній орган, який здійснює правове, наукове, організаційне, документальне, інформаційне, експертно-аналітичне, фінансове і матеріально-технічне забезпечення діяльності ВРУ, її органів та народних депутатів України – апарат ВРУ [9].
У Конституції України встановлено, що рішенням парламенту затверджується структура апарату ВРУ, його чисельність, кошторис, а також призначення на посаду та звільнення з посади керівника апарату [4, ст. 85, п. 35].
Сьогодні апарат ВРУ має організаційну структуру та відповідне кадрове наповнення згідно з Постановою ВРУ «Про структуру апарату Верховної Ради України» від 20 квітня 2000 р. зі змінами, внесеними у 2002, 2004 та 2006 рр. При цьому зауважимо, що назва «апарат» є незмінною з часів проголошення незалежності України. Згідно з цією постановою апарат ВРУ складається із таких підрозділів: Керівництво апарату, Секретаріат голови ВРУ, Секретаріат першого заступника голови ВРУ, Секретаріат заступника голови ВРУ, Секретаріати комітетів, депутатських фракцій і груп, Головне науково-експертне управління, Головне юридичне управління, Головне управління документального забезпечення, Головне організаційне управління, Інформаційне управління, Управління комп’ютеризованих систем, Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування, Управління забезпечення міжпарламентських зв’язків, Управління кадрів, Відділ зв’язків з органами правосуддя, Відділ контролю, Відділ з питань звернень громадян, Перший відділ, Сектор мобілізаційної роботи, Управління справами [16].
Натомість згідно з розпорядженням Голови ВРУ було затверджено штатний розклад апарату та, відповідно, чисельність працівників структурних підрозділів [9]. Зокрема, сьогодні апарат Верховної Ради України включає в себе 1 115 співробітників.