ВИДИ НЕГЛАСНИХ СЛІДЧИХ ДІЙ (ID:951160)
Зміст
ВСТУП……………………………………………………………………………...
РОЗДІЛ 1. ПОНЯТТЯ НЕГЛАСНИХ СЛІДЧИХ (РОЗШУКОВИХ) ДІЙ….
РОЗДІЛ 2. ВИДИ НЕГЛАСНИХ СЛІДЧИХ ДІЙ……………………………...
2.1. Негласні слідчі дії, що пов’язані з втручанням у приватне спілкування…………………………………………………………………………
2.2. Інші види негласних слідчих (розшукових) дій …………………….…
РОЗДІЛ 3. ПІДСТАВИ ТА СТРОКИ ПРОВЕДЕННЯ НЕГЛАСНИХ СЛІДЧИХ (РОЗШУКОВИХ) ДІЙ ………………………………………………
ВИСНОВКИ………………………………………………………………………..
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………….
Зразок роботи
Відповідно до ст. 246 КПК України таємні слідчі дії є видом слідчої або слідчої дії, відомості про факти і методи проведення якого, за деякими винятками, не підлягають розголошенню.
Кримінально-процесуальний закон України у ч. 1 ст. 246 не дає чіткого визначення поняття таємних слідчих дій а лише вказує, що це вид слідчих дій, факти та методи якого не підлягають розголошенню.
Отже, відповідно до статті 223 Кримінально-процесуального кодексу України негласні слідчі (розшукові) дії – це заходи, спрямовані на отримання (збір) доказів або перевірку вже одержаних доказів у конкретній кримінальній справі. На підставі аналізу встановлених положень Кримінального кодексу України слід дійти невтішного висновку, що агентурні співробітники (слідчі) - це дії, створені задля отримання (збір) доказів чи використання вже отриманих у конкретній кримінальній справі доказів для перевірки інформації про справі. та їх процеси не підлягають розкриттю. Негласність слідчих заходів виявляється у тому, що вони проводяться таємно як особами, злочинну діяльність яких документально підтверджено, а й усіма іншими суб'єктами, безпосередньо які у розслідуванні приймають участь. Розкриття інформації про факти та результати негласних слідчих дій може відбутися під час огляду матеріалів сторонами, на судовій стадії кримінального провадження при дослідженні матеріалів або у порядку, встановленому ст. 253 Кримінального кодексу України для повідомлення осіб, щодо яких проведено негласні слідчі заходи.
Аналіз нових наукових досліджень показує, що проблеми, пов'язані з виникненням інституту негласних слідчих дій, досі мало вивчені, хоча дослідження з цих проблем стають дедалі активнішими [6, с. 20].
Розвиток нормативного регулювання таких слідчих дій структурно описано у Кримінально-процесуальному керівництві за редакцією Л. М. Лобойка [8]. Нормативне регулювання таємних розслідувань у своїй новітній історії розвивалося за трьома періодами:
1. До 1992 року контроль за таємною слідчою діяльністю (Оперативно-розшуковою діяльністю – ОРД) здійснювався виключно на підставі секретних вказівок. Встановлення додаткових звинувачень поза кримінальним провадженням перетворює його на «формальний» судовий процес.
2. 1992 - 2012 роки. 1992 року оперативно-розшукова діяльність у «світі» було розгорнуто нашій країні у зв'язку з прийняттям Закону «Про проведення оперативно-розшукової діяльності». Однак у цьому законі згадуються лише таємні слідчі дії, а порядок дій визначається секретними інструкціями. Таким чином, обставини злочину були встановлені на етапі підготовки позову як в «офіційному» кримінальному провадженні, так і в «офіційному» (таємному) провадженні, так званому «оперативно-наслідковому заході». Цей період характеризується чітким розподілом влади між агентами та дослідниками. Слідчі не мали доступу до прихованих документів – результатів слідчих дій. Оперативне управління вирішило передати слідчому документи оперативного відділу. Контроль за законністю секретної діяльності принаймні у регіональній зоні здійснювала прокуратура.
3. З 2012 року до теперішнього часу. Негласні слідчі заходи проводяться відповідно до принципів, викладених у окремому розділі 21 Кримінального кодексу. У цьому розділі докладно регламентуються підстави, процесуальні правила його проведення та механізми, пов'язані з правами осіб, щодо яких воно проводиться. Це означає, що досягнуто статусу правової визначеності та втручання у права людини здійснюється відповідно до закону (КПК) [8, с. 299-301].
Інші роботи з даної категорії: