Програмоване навчання (ID:1128628)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОГРАМНОГО НАВЧАННЯ 5
1.1. Методи програмного навчання 5
1.2. Автоматизовані навчальні системи 7
1.3. Проблеми використання сучасних комп'ютерних технологій 9
Висновки до розділу 1 12
РОЗДІЛ 2. СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОГРАМНОМУ НАВЧАННІ 13
2.1. Проблема людино-комп’ютерного інтерфейсу в автоматизованих навчальних системах 13
2.2. Проблеми навчання в середовищі гіпертекстової 19
2.3. Концепція розвитку системи педагогічного та психологічного забезпечення автоматизованих навчальних систем 24
Висновки до розділу 2 29
ВИСНОВКИ 31
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 32
ДОДАТКИ 34
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Ідеї програмованого навчання можуть використовуватися при створенні електронних навчальних курсів, які виставляються на освітніх серверах глобальної мережі Інтернет.
Західнонімецький журнал Програмоване навчання і програмоване навчання іменується тепер Програмоване вчення, педагогічна технологія і дослідження викладання. Італійські збірники по застосуванню технічних засобів навчання, які випускалися протягом десятків років, перетворилися з 1970 р. в періодичне видання Національного італійського центру по педагогічної технології (створений в 1970 р.) під назвою Педагогічна технологія. Американський журнал Огляд аудіовізуальної комунікації, існуючий багато років, назви не змінив - воно і так досить ємне і відображає майже все, що може бути включено в поняття педагогічної технології, хоча і в іншому вираженні. Однак в журналі все частіше з'являються статті з системному підходу в навчанні, теоретично осмислюється дослідження процесу навчання, і - що раніше зовсім не було властиво журналу -статті-застереження про бездумне підході до використання техніки заради її самої. На жаль, в цьому журналі, де основну масу публікацій і раніше (і це, мабуть, правильно) складають огляди конкретних експериментів, статті по системному підходу йдуть особняком, в суто теоретичному плані, і не включають аналізу конкретних засобів навчання.
Основна ідея програмованого навчання, звідки воно і отримало свою назву, полягає в розробці спеціальної програми самого процесу засвоєння навчальної інформації з метою створення умов управління ім. Отже, основне завдання програмованого навчання полягає в розробці програми процесу навчання, яка повинна спиратися на основні принципи дидактики. Ця програма передбачає систему дозування навчального матеріалу для створення умов по елементного контролю. Постановка контрольних питань після кожного елемента інформації забезпечує необхідну зворотний зв'язок від учня до навчаючого. Така програма роботи забезпечує активізацію учнів, так як контролюється кожний крок учня і без засвоєння попереднього елемента інформації йому не буде представлений наступного. Таким чином, передбачена програмою система зворотного зв'язку забезпечує можливість управління психічними діями учня.
Метою дослідження являється ввести поняття принципів навчання, розглянути характеристику кожного. Проаналізувати методи навчання, звернути увагу на проблемні методи навчання.
Для досягнення мети в роботі поставлено та вирішено наступні завдання:
1. Дослідити методику, проаналізувати проблеми програмного навчання.
2. Розглянути проблему людини у автоматизованому процесі навчання.
3. Оглянути сучасне середовище для індивідуального програмного навчання.
Об’єктом дослідження є програмне навчання як спосіб впливу на розвиток людини.
Предметом дослідження є ефективність впливу програмного навчання у суспільстві.
Методи дослідження обрані, виходячи з поставлених у роботі мети і завдань. За допомогою спеціально розробленої навчальної програми, використання якої забезпечує сувору систематизацію навчального матеріалу і послідовність дій учня. За допомогою каналів зворотного зв'язку можна дістати інформацію про результати сприймання учнями навчального матеріалу і провести відповідні коригуючи впливи.
З огляду на об’єкт, предмет, мету і завдання роботи, у її структурі відокрeмлeнні вступ, два розділи, висновки та пропозиції й список використаних джерел.
Інші роботи з даної категорії: