Курсова - Реалізація графів і операція над ними. Мова С++. (ID:1243623)
Зміст
Вступ
1 Графи в структурі даних
1.1 Типи графів у структурах даних
1.2 Зображення графів
1.3 Операції над графами в структурах даних
2 Проектування та розробка ПЗ
2.1 Розробка блок-схем
2.2 Розробка програмного забезпечення
3 Опис роботи ПЗ
Висновки
Перелік використаних джерел
Додаток А Код програми
Зразок роботи
Визначення задачі
У цій курсовій роботі метою є розробка програми, яка реалізує структуру даних "Граф" та надає набір операцій для взаємодії з графом. Графи є важливими структурами даних, які використовуються для моделювання та розв'язання різних проблем, які можуть бути представлені у вигляді мережі з'єднаних об'єктів [3].
Основні задачі розробки програми для структури даних "Граф" включають:
Представлення графа: Програма повинна забезпечити можливість представлення графа, включаючи його вершини та ребра. Вершини графа можуть представляти об'єкти, а ребра відображають зв'язки між цими об'єктами.
Додавання та видалення вершин: Програма повинна дозволяти користувачу додавати нові вершини до графа та видаляти існуючі вершини з графа. Це дозволяє динамічно змінювати структуру графа, додавати нові елементи або видаляти існуючі.
Додавання та видалення ребер: Програма повинна надавати можливість додавати ребра між вершинами графа та видаляти існуючі ребра. Це дозволяє встановлювати зв'язки між об'єктами, визначати їх взаємозв'язки та залежності.
Перевірка наявності ребра: Програма повинна забезпечувати можливість перевірки наявності ребра між двома заданими вершинами графа. Це дозволяє виконувати пошукові або перевірочні операції на графі, що залежать від наявності певних зв'язків.
Обхід графа: Програма повинна надавати можливість обходити граф та відображати вершини графа в заданому порядку. Це важливий аспект для виконання аналізу графа, пошуку шляхів, виявлення циклів та інших властивостей графа.
Відображення вершин: Програма повинна надавати можливість відображати всі вершини графа, щоб користувач міг отримати повну картину структури графа.
Розробка програми для структури даних "Граф" дозволяє виконувати різні операції над графом, надаючи користувачеві зручний інтерфейс для взаємодії з графом та вирішення задач, пов'язаних з графами. Крім того, розробка такої програми допомагає поглибити розуміння основних концепцій графів та їх застосування в реальних задачах.
Опис архітектури програми для структури даних "Граф":
Програма складається з декількох основних компонентів, які співпрацюють між собою для реалізації структури даних "Граф" та виконання різних операцій над графом.
Клас Graph:
Відповідає за збереження вершин та ребер графа.
Містить методи для додавання та видалення вершин та ребер, перевірки наявності ребра, обходу графа та відображення вершин.
Використовує структури даних для зберігання вершин та ребер, такі як список та вектор.
Структура Vertex:
Представляє вершину графа.
Містить унікальний ідентифікатор вершини та можливі додаткові атрибути, які можна додати за потреби.
Структура Edge:
Представляє ребро графа.
Містить посилання на початкову та кінцеву вершину ребра, а також можливі додаткові атрибути, які можна додати за потреби.
Функції та методи:
Додавання вершини: Додає нову вершину до списку вершин графа. Якщо вершина вже існує, то не виконує ніяких змін.
Видалення вершини: Видаляє вершину зі списку вершин графа. Також видаляються всі ребра, що з'єднуються з цією вершиною.
Додавання ребра: Додає нове ребро до списку ребер графа. Якщо ребро вже існує, то не виконує ніяких змін.
Видалення ребра: Видаляє ребро зі списку ребер графа.
Перевірка наявності ребра: Перевіряє, чи існує ребро між заданими вершинами графа.
Обхід графа: Реалізує алгоритм обходу графа в глибину (DFS). Починаючи з заданої вершини, відвідує всі досяжні вершини та виводить їх у порядку обходу.
Відображення вершин: Виводить всі вершини графа на екран.
Архітектура програми дозволяє ізолювати логіку роботи з графом у класі Graph та використовувати структури Vertex та Edge для представлення вершин та ребер графа. Це дозволяє легко додавати та видаляти вершини та ребра, виконувати перевірку наявності ребра, обходити граф та відображати вершини. Така архітектура сприяє зручній та ефективній роботі з графами у програмі.
Інші роботи з даної категорії: