«Методи і форми профілактики деструктивної поведінки підлітків у сімейному середовищі» (ID:1006945)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП……………………………………………………………………………………..3
РОЗДІЛ 1. Теоретичні засади агресивної поведінки підлітків……………………..6
1.1. Профілактика агресивної поведінки підлітків, як сучасна соціально-педагогічна проблема……………………………………………………………………………6
1.2. Характеристика та особливості агресивної поведінки підлітків………………11
1.3. Діагностика проявів агресивної поведінки підлітків……………………………19
Висновки до розділу 1……………………………………………………………………24
РОЗДІЛ 2. ПСИХОЛОГІЧНА КОРЕКЦІЯ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ВИКОРИСТАННЯ АРТ-ТЕХНІК…………………………………25
2.1 Зображувальна терапія……………………………………………………………….25
2.2 Музикотерапія……………………………………………………………………….28
2.3 Методика та організація дослідження……………………………………………...29
2.4. Аналіз результатів констатуючого експерименту…………………………………31
Висновки до розділу 2……………………………………………………………………33
РОЗДІЛ 3.ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА РЕЗУЛЬТАТІВ ОСОБИСТІСНИХ ПРОБЛЕМ ПІДЛІТКІВ У ПРОЦЕСІ ВИКОРИСТАННЯ АРТ-ТЕХНІК…………………………………………………………………………………..35
3.1. Організація формуючого експерименту……………………………………………35
3.2. Наукове обгрунтування та використання методичного забезпечення психологічної корекції особистісних проблем підлітків……………………………………………….37
3.3. Аналіз результатів дослідно-експериментальної роботи………………………….39
Висновки до розділу 3……………………………………………………………………42
ВИСНОВКИ………………………………………………………………………………43
СПИСОК ВИКОРИСТАННОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………………………………….46
ДОДАТОК А……………………………………………………………………………….52
ДОДАТОК Б……………………………………………………………………………….57
ДОДАТОК В……………………………………………………………………………….59
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Сучасне суспільство характеризується нестійкою соціальною ситуацією, яка зумовлює зростання різноманітних відхилень в особистісному розвитку та поведінці підростаючого покоління. Особливо тревогу, серед них, викликає агресивна поведінка підлітків, яка стала поширеним явищем у сучасних школах. Зростання чисельності молоді, схильних до різних форм агресивної поведінки, зумовлюють необхідність підготовки соціальних педагогів до професійної діяльності з попередженням агресивної поведінки підлітків.
Однією з найактуальніших соціальних проблем сучасності стало поширення агресії та насильства у суспільстві. Ця проблема є актуальною і для психологічної науки. Стан анемії, який є характерним для українського суспільства і обумовлений кризою політичного та економічного життя суспільства, руйнуванням старої системи цінностей, знайшов свій прояв у широко розповсюдженому почутті байдужості, яке часто переростає в нелюдськість і жорстокість, зниження рівня моральної свідомості. Як наслідок цього, в суспільстві все найчастіше використовуються агресивні моделі поведінки. Під агресією ми розуміємо, у даному випадку, усвідомлений намір заподіяти шкоду іншій людині (фізичну чи словесну).
Особливо тяжко цей період позначається на підлітках. Тривожним симптомом є зростання кількості неповнолітніх з агресивною поведінкою. Спостерігається демонстративна поведінка підлітків по відношенню до дорослих, збільшення міжгрупових і міжособистісних конфліктів і фактів агресивної поведінки. Наявність високої концентрації агресії у суспільстві не може не турбувати педагогів, психологів, батьків, оточуючих.
Найгостріша проблема агресії постає у підлітковому віці, що пов’язано з його складністю. Адже в підлітковому віці не тільки відбувається докорінна перебудова раніше складених психологічних структур, але виникають новоутворення, закладаються основи свідомої поведінки, вимальовується загальна спрямованість і формування моральних уявлень та установок.
Актуальність дослідження полягає в тому, що проблема зростання підліткової агресивності i злочину, спроба пояснення агресивних дій молодих людей, утрудняється тим, що не тільки в повсякденній свідомості, але й у професійних колах i в багатьох теоретичних концепціях явище aгрeciї одержує дуже суперечливе тлумачення.
Інші роботи з даної категорії: