Задатки. Обдарованість. Талант» (ID:1082104)
Зміст
ВСТУП 3
РОЗДІЛ І ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ОБДАРОВАНОСТІ 5
1.1. Обдарованість: суть, види, принципи 5
1.2 Талант як вищий рівень розвитку обдарованості 7
1.3 Проблема обдарованості у сучасних наукових дослідження. Основні теоретичні підходи до визначення обдарованості 9
1.4 Стан проблеми обдарованості у сучасному світі 12
РОЗДІЛ ІI ВИДИ ОБДАРОВАНОСТІ 16
2.1. Типи обдарованості, структура таланту. Класифікація задатків та здібностей 16
2.2 Обдарованість дітей 23
2.3 Організація роботи з обдарованими дітьми 28
ВИСНОВКИ 30
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 31
Зразок роботи
ВСТУП
Незважаючи на індивідуальні відмінності в талантах, існує досить багато рис, які є спільними для більшості обдарованих дітей. Причому багато з них не очевидні для непідготовленого ока, але часто проявляються в поведінці дитини, спілкуванні з однолітками та дорослими і, звичайно ж, у пізнавальній діяльності. Їх цінність у тому, що вони майже завжди можуть бути помічені батьками. Особливу увагу слід звернути на якості, які суттєво відрізняють обдарованих дітей від їхніх однолітків. Розуміння цих особливостей є важливою складовою ефективної розвивальної та виховної взаємодії між батьками та їхніми обдарованими дітьми.
Актуальність дослідження. Батьки відіграють важливу роль у процесі своєчасного виявлення талантів дитини, а також у розвитку та формуванні її обдарованої особистості. Часто саме батьки першими помічають таланти своєї дитини, хоча зробити це не завжди легко, оскільки не існує усталених уявлень про обдарованість і кожна дитина обдарована по-своєму. Звичайно, легше помітити справжні таланти. Наприклад, очевидними є такі таланти, як прискорений розвиток когнітивних здібностей дитини, великий обсяг знань або навичок, творча діяльність і певні важливі результати, отримані в результаті цієї діяльності. Розпізнати латентні таланти також дуже складно. Це пов'язано з тим, що діти з ознаками латентної обдарованості відстають від своїх однолітків у загальному розвитку, а їхня оригінальність, особливо сміливість, неординарність, незалежність дій і суджень та індивідуалізм, не вписуються у звичне уявлення про обдаровану дитину як про працьовитого, успішного, слухняного і акуратного учня.
Недостатня актуальність та теоретична і практична розробленість проблеми розуміння розвитку дитячої обдарованості зумовили вибір теми дослідження для даного курсу. Успіх людини в будь-якому виді діяльності значною мірою залежить від її здатності до адекватної самооцінки своїх здібностей та вмінь. Період молодшого шкільного віку – це час активного пізнання та порівняння з іншими в навчальній діяльності, яка має ґрунтуватися на самостійності учнів з метою суб'єктивного відкриття нових закономірностей, формування понять та розвитку теоретичного мислення. Завдання психолога в цьому контексті – допомогти та підтримати дитину в цей період.
Об’єкт дослідження: феномен обдарованості.
Предмет дослідження: обдарованість у дітей молодшого шкільного віку.
Мета дослідження: вивчити типи та закономірності обдарованості у дітей молодшого шкільного віку та визначити основні аспекти роботи з обдарованими дітьми.
Методи дослідження: теоретичний аналіз наукової літератури, тестування та статистична обробка результатів.
Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновку та списку використаних джерел.
Інші роботи з даної категорії: