Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Враження, які одержує людина, відображаючи дійсність через свої органи чуттів чи в процесі мислення, не зникають безслідно, а фіксуються в мозку і зберігаються в ньому у вигляді образів, уявлень про предмети та явища, що сприймалися раніше. При потребі набутий досвід може бути відтворений і використаний у діяльності.
Пам'ять – це психічний процес, який відображає досвід людини шляхом запам'ятовування, зберігання та наступного відтворення. Пам'ять у дітей молодшого шкільного віку достатньо хороша. Вони легко засвоюють нове, конкретне і яскраве. Як і всі психічні процеси, пам'ять дитини тісно пов'язана з усім її розвитком. Можна було б сказати, що це період нагромадження великої кількості уявлень, які відображають те, що учень бачить навколо себе, чує з вуст учителя, від оточення, в тому числі й однолітків, старших братів і сестер, про що читає та ін. У цьому віці діти жадібно поповнюють свої враження, уявлення.
Проблемою розвитком пам’яті людини на різних вікових етапах займалися багато вчених, зокрема Л. С. Виготський, О. Р. Лурія, С. Л. Рубінштейн, О. О. Смирнов, В. М. Соловйов, С. Г. Бархатова, П. П. Пальцева, В. І. Самохванової, З. М. Істоміна, П. І. Зінченко, А. О. Смірнова, І. П. Павлова, О. П. Нечаєв та інші, які дійшли висновку про те, що пам'ять – це запис, зберігання та відтворення індивідом певної інформації.
Об'єктом курсової роботи виступає пам'ять як об'єкт психологічного дослідження.
Предметом курсової роботи виступає сутність, види й фактори розвитку пам'яті.
Гіпотеза –у дітей молодшого шкільного віку сформована короткочасна та змістовна пам'ять, причому, чим старше молодші школярі, тим рівень сформованості цих видів пам’яті вищий.
Мета курсової роботи – огляд основних теорій, видів і форм пам'яті в психології, виявити рівень сформованості у молодших школярів короткочасної, змістовної та опосередкованої пам’яті.
Згідно заданої мети необхідно вирішити такі завдання:
1. Дати визначення поняттю пам'ять та її класифікації.
2. Охарактеризувати види пам’яті.
3. Проаналізувати особливості пам’яті молодшого школяра.
4. Встановити рівень сформованості у молодших школярів короткочасної та змістовної та опосередкованої пам’яті та їх залежність від віку учнів.
Методи дослідження. Для розв'язання поставлених завдань та мети використані загальнонаукові методи теоретичного рівня (аналіз, порівняння) та емпіричні методи дослідження: спостереження, бесіда.
Результати дослідження можуть використовуватись у практиці роботи шкільної психологічної служби для розробки методичних рекомендацій у роботі з підлітками; педагогами – для здійснення особистісно-орієнтованого підходу у навчанні; у системі діяльності соціальних служб зі справ сім’ї та молоді у роботі з сім’ями підлітків.
Курсова робота складається зі 33 сторінок друкованого тексту ,вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел і додатків. У списку використаних джерел 25 найменування.