Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність роботи. Важливою складовою навчально-виховного процесу сучасного закладу освіти є організація роботи з батьками, сім'ями учнів. В нових умовах суспільного, освітнього й технічного розвитку законодавство України чітко визначає межі відповідальності сім'ї за навчання і виховання дітей: саме батьки чи особи, які їх замінюють, зобов'язані постійно дбати про своїх дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей, зміцнення фізичного здоров'я, отримання загальної освіти та інше.
Сім'я, родина – найвища цінність на Землі, яка робить життя кожної людини щасливим, повноцінним, плідним. Сім'я – це особливого роду колектив, який грає у вихованні основну, довгострокову і найважливішу роль. Довіра і страх, впевненість і боязкість, спокій і тривога, сердечність і теплота у спілкуванні на противагу відчуженню та холодності – всі ці якості набувається в сім'ї. Вони виявляються і закріплюються у дитини задовго до вступу до школи і надають тривалий вплив на його розвиток. [11, c.152]
Сімейне виховання – загальна назва для процесів впливу на дітей з боку батьків та інших членів сім'ї з метою досягнення бажаних результатів.
Соціальне, сімейне і шкільне виховання здійснюється у нерозривній єдності. Проблеми сімейного виховання в тій частині, де вони стикаються зі школою, вивчаються загальною педагогікою, в інших аспектах - соціальної. Визначальна роль сім'ї обумовлена її глибоким впливом на весь комплекс фізичного і духовного життя людини. Родина для дитини є одночасно і середовищем проживання, і середовищем виховання. Сім'я відображає школу, засоби масової інформації, громадські організації, трудові колективи, друзів, вплив літератури і мистецтва. Це дозволило педагогам вивести досить певну залежність успішності формування особистості. Обумовлюється вона, перш за все, родиною. Чим краще сім'я і чим краще впливає вона на виховання, тим вище результати фізичного, морального, трудового виховання особистості.
Мета курсової роботи розглянути поняття сімейного виховання, методи і форми взаємодії сім'ї і школи у вихованні.
Завдання дослідження:
Проаналізувати форми й методи роботи вчителя з батьками учнів;
Дослідити організацію співпраці класного керівника з батьками учнів;
Провести експериментальне дослідження в ЗОШ та зробити висновки.
Об'єктом дослідження є взаємодія школи та сім`ї, співпраця вчителів та батьків для виховування свідомих громадян.
Предмет дослідження – методи та засоби сімейного виховання, методи взаємодії сім'ї та школи.
У першому розділі курсової роботи розглянуті форми та методи роботи вчителя початкового класу з батьками.
У другому розділі курсової роботи розглядається експериментальна робота класного керівника з батьками.
Курсова робота складається з 32 сторінки друкованого тексту, двух розділів, вступу, висновків, 30 списків використаних джерел з найменувань та містить 3 таблиці.