Зразок роботи
Відеоблог як спосіб передачі навчально-оглядового контенту
У сучасному світі відео виступає зручним та дієвим спосом передачі та засвоєнням інформації, що розкриває освітній потенціал відео-контенту. В умовах сьогодення особливої актуальності набувають відеоблоги освітнього спрямування. Їх ефективність було доведено численними дослідженнями [25, 8, 22, 29, 38], які проводились в осередку студенської молоді, яка і стала учасниками опитування. Відомо, що людині цікавіше переглядати відео-матеріали, ніж читати книги, варто лише поглянути на статистику користування смартфоном. Це підтверджує дослідження проведене у 2016 учасниками якого стали жителі США та Нічеччини [26, с.11].
Враховуючи воєнний стан в Україні та попередню епідемію короновірусної інфекції варто зауважити, що освітній процес відбувався в онлайн, або змішаному форматі з активним використанням відео ресурсів. Тим паче відео-формат є основою онлайн курсів. Дослідження, які проводились у Лінчбурському коледжі довели, що використання навчальних відео та живе викладання в аудиторії має однакову ефективність засвоєння інформації [8] Школярі та студенти посилаються на зручність використання відео-ресурсів, зокрема YouTube каналів та відеоблогів для навчання чи в якості інформативно-розважального джерела. Такий формат отримання нових знань дозволяє ефективно планувати час та тривалість роботи з інфо-матеріалами та повторно їх переглядати у разі потреби.
Існує когнітивна теорія мультимедійного навчання відповдн до якої розум виступає двофазним каналом з обмеженим потенціалом обробки та засвоєння інформації, який має свої вигоди від використання стратегій, які знижують когнітивне навантаження [30]. Відео допомагає знизити когнітивне навантаження та покращити якість сприйняття та засвоєння необхідного матеріалу [11].
Відеоблоги є засобами мультимедійного навчання [33], які активізують два канали отримання, обробки та зберігання інформації - це візуальний та слуховий. Переповнення максимальної ємності кожного каналу призводить до втрати здатності адекватно сприймати та засвоювати інформацію. Перегляд відео-контенту допомагає активізувати обидва канали та переміщувати отриману інформацію у довготривалу пам’ять [24].
Інформаційна наповненість, візуальна динамічність відео спрощує процес споживання інформації та активізує аспекти залученості та покращує рівень уваги. Повний перегляд запропонованого відео-матеріалу дозволяє краще засвоїти матеріал, що є підтвердженням дослідження, учасниками якого стали 3 тисячі студентів [36]. Респонденти, які подивилися відео до кінця отримали вищі результати, від тих хто ознайомився з мматеріалами поверхнево ( промотував, відволікався, не дивився взагалі).
Тобто, можна сказати, що відео є дійсно ефективним способом передачі знань, умінь, навичок та може рекомендуватися навчальними закладами як систематичний спосіб засвоєння інформації, або саморозвитку. YouTube – це платформа відеохостингу є загально доступною, що дає можливість отримати потрібну інформацію всім зацікавленим користувачам у зручному форматі та здебільшого без матеріальних вкладень.