Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Для психології повсякчас важливою була проблематика психологічних особливостей дітей дошкільного віку. Адже нажаль у психології практично немає досліджень психічних особливостей дітей дошкільного віку: специфіки, динамічних особливостей, закономірностей взаємин із психічними процесами і психологічними властивостями та ін.
Коли ми говоримо про психологічні особливості по відношенню до дітей дошкільного віку, то маємо на увазі довільність, внутрішній вольовий контроль, володіння мовою, основні пізнавальні процеси дитини, її сприйняття, увагу, пам'ять, уяву, мислення та ін.
Уже в дошкільному віці починає реально формуватися особистість дитини, причому цей процес тісно пов’язан з розвитком емоційно-вольової сфери, із формуванням інтересів та мотивів поведінки, що, відповідно, детерміновано соціальним оточенням, передусім типовим для даного етапу розвитку взаємин з дорослими.
Дошкільник робить перші кроки у самопізнанні, розвитку самосвідомості.
Вивчення процесу становлення особистості дошкільника є важливим елементом роботи психолога, оскільки для кожної дитини процес становлення особистості є унікальним, а тому можливі порушення цього процесу є також унікальними, і коли необхідні коректуючи заходи, необхідно знати точно, що саме спричинило порушення.
Про актуальність даної теми свідчить, що над її розв'язанням працювали дуже багато вчених, психологів таких як Ж. П'яже, Л. С. Виготським, С. Л. Рубінштейном, О. М. Леонтьєвим, О. І. Кульчицька, Р.Х. Шакуров, Д. Б. Ельконіним, Л. 1. Божович, В. В. Давидовим, А. В. Венгером, І.А. Соколянский, В.К. Котирло та багато інших.
Мета дослідження. Дослідити психологічні особливості дітей дошкільного віку.
Для досягнення поставленої мети та виконання завдань дослідження використовувався комплекс наступних методів: теоретичні: аналіз наукових джерел та літератури; теоретичне осмислення передового досвіду роботи вчителів; емпіричні: педагогічний експеримент; бесіди з дошкільниками; метод кількісної і якісної обробки матеріалів.
Об'єкт дослідження. Психологія дітей дошкільного віку.
Предмет дослідження. Психологічні особливості дітей дошкільного віку.
Завдання дослідження. Здійснити теоретичний аналіз проблеми психології дітей дошкільного віку, підібрати комплекс методик, підібрати рекомендації щодо заданої тематики.
У першому розділі курсової роботи розкриваються засади психологічного розвитку особистості дитини у старшому дошкільному віці.
У другому розділі курсової роботи проводиться експериментальне дослідження розвитку особистості старших дошкільників.
Курсова робота складається з 34 сторінок друкованого тексту, двох розділів, вступу, висновків, списку використаних джерел з 19 найменувань та містить 2 таблиці та 6 рисунків.