Розвиток мовлення і мислення учнів в період навчання грамоти (ID:1136167)
Зміст
ЗМІСТ
Вступ ………………………………………………………………………3
Розділ 1. Теоретичні основи розвитку мовлення і мислення
молодших школярів
1.1. Розвиток мовлення як провідний принцип
початкового навчання ……………………………………………5
1.2. Особливості мовленнєвого розвитку учнів
початкових класів ………………………………………………...14
Розділ 2. Експериментальне дослідження розвитку
мовлення і мислення шестирічних молодших школярів
2.1. Методика роботи над розвитком зв’язного
мовлення учнів ……………………………………………………25
2.2. Організація і зміст експериментального дослідження ……30
Висновки …………………………………………………………………..34
Список використаних джерел …………………………………………...37
Додатки ………………………………………………………………...….40
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження зумовлюється концептуальними положен-нями удосконалення змісту й методики початкової освіти, що передбачають поряд з лінгвістичною підготовкою „набуття дітьми достатнього особистіс-ного досвіду, культури спілкування і співпраці в різних видах діяльності” [7, 33]. У програмі з навчання грамоти зазначено, що „курс української мови – важлива складова змісту початкової освіти, оскільки він виступає засобом опанування всіх інших шкільних дисциплін, а не тільки окремого навчального предмета, метою якого насамперед є розвиток умінь і навичок мовлення і мислення, поглиблення знань щодо усного і писемного, діалогічного й монологічного мовлення, особливостей висловлювань, обумовлених їх комунікативними завданнями й ситуацією спілкування” [79, 87].
Актуальність дослідження зумовлена вагомістю проблеми для мето-дики розвитку мовлення і мислення школярів, з одного боку, а з іншого – обмеженістю дослідження проблеми в теоретичному і практичному планах. Відтак, виникає необхідність розробки нових технологій розвитку мовлення і мислення молодших школярів, що й зумовило вибір теми курсової роботи: " Розвиток мовлення і мислення учнів в період навчання грамоти ".
Мета дослідження – визначити педагогічні умови, методи, прийоми роботи та розробити дидактичне забезпечення розвитку мовлення і мислення і мислення; теоретично обґрунтувати й експериментально апробувати методику розвитку мовлення і мислення і мислення молодших школярів у процесі навчання грамоти.
Завдання дослідження:
1. З’ясувати особливості розвитку мовлення і мислення і мислення дітей 6-річного віку.
2. Розробити критерії, показники та визначити й охарактеризувати рівні розвитку мовлення і мислення молодших школярів у процесі навчання грамоти.
3. Визначити педагогічні умови розвитку мовлення і мислення і мислення учнів першого класу.
4. Розробити й експериментально апробувати методику розвитку мовлення і мислення і мислення учнів першого класу під час навчання грамоти.
Об’єкт дослідження – навчально-мовленнєва діяльність молодших школярів.
Предмет дослідження – процес розвитку мовлення і мислення учнів першого класу під час навчання грамоти.
Гіпотеза дослідження: розвиток мовлення і мислення молодших школярів відбуватиметься ефективно, якщо забезпечити такі педагогічні умови:
- використання відповідного дидактичного й методичного забезпечення навчання;
- урахування вікових особливостей школярів 6-річного віку;
- оптимальне поєднання методів і прийомів роботи у процесі навчання грамоти, що стане підґрунтям базового вивчення мови та інтелектуального розвитку кожного учня.
Інші роботи з даної категорії: