Розвиток особистості в підлітковому віці (ID:1136184)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ 5
1.1. Загальна характеристика психічного і особистісного розвитку підлітка 5
1.2. Особливості розвитку та діагностики мислення в підлітковому віці 8
1.3. Вплив підліткової кризи на особистісний розвиток дитини 11
РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ 16
2.1. Обґрунтування методики емпіричного дослідження 16
2.2. Аналіз результатів емпіричного дослідження розвитку особистості в підлітковому віці на базі школи в 8 класі 18
2.3. Рекомендації для вчителів з розвитку особистості в підлітковому віці 21
ВИСНОВКИ 25
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 27
ДОДАТКИ 29
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Незважаючи на те, що підлітковий вік в психології ХХ століття вивчався досить докладно, сучасні підлітки відрізняються від однолітків попередніх поколінь рядом соціально-психологічних особливостей. Підліток - найскладніший вік людини, який найменше визначився. Ці зміни настають дещо несподівано. Але вони є закономірним результатом фізичного і духовного розвитку особистості внаслідок біологічного дозрівання організму, навчання й виховання дитини. Підлітковий вік — один зі станів становлення особистості, період особливо активного формування духовного багатства людини, її моральної чистоти, фізичної досконалості, готовності до праці, здатності бути активним громадським діячем. Формування особистості — процес становлення людини під впливом тих суспільних відносин, в які він вступає; опанування людиною системою знань, уявлень про світ, трудовими навиками.
У становленні особистості підлітка важливу роль відіграє суспільне середовище, контакти з дорослими, колектив.
Об’єктом дослідження курсової роботи є особистість в підлітковому віці.
Предметом дослідження курсової роботи є розвиток особистості в підлітковому віці.
Гіпотеза: цілеспрямований вплив на розвиток особистості сприяє всебічному розвитку дитини в підлітковому віці.
Мета дослідження: виявити та дослідити психологічні особливості та умови розвитку особистості дитини в підлітковому віці.
Завдання:
1. Аналіз психолого-педагогічної літератури з даної теми.
2. Виявити чинники розвитку особистості в підлітковому віці.
3. Визначити методики, що дозволяють діагностувати і виявити проблеми.
4. Провести якісну обробку даних.
5. Дати рекомендації для вчителів з розвитку особистості в підлітковому віці.
У дослідженні використовувався комплекс теоретичних та емпіричних методів дослідження, зокрема елементи аналізу, узагальнення, порівняння теоретичних та дослідних даних. Емпіричні методи та методики: спостереження, бесіда, анкетування для визначення розвитку особистості в підлітковому віці та комплекс психодіагностичних методик: методика Ольшанського Д.В. ; методика піраміди потреб А. Маслоу; методика діагностики стану агресії у підлітків Басса та Дарки.
Результати дослідження можуть використовуватись у практиці роботи шкільної психологічної служби для розробки методичних рекомендацій у роботі з підлітками; покладені в основу складання просвітницьких програм; педагогами - для здійснення особистісно-орієнтованого підходу у навчанні; у системі діяльності соціальних служб зі справ сім’ї та молоді у роботі з сім’ями підлітків .
Курсова робота складається з 29 сторінок друкованого тексту, двох розділів, вступу, висновків, списку використаних джерел з 25 найменувань та 3 таблиць.
Інші роботи з даної категорії: