Зразок роботи
ВСТУП
Проблеми, пов'язані з розвитком відносин між матір'ю і дитиною, є найбільш актуальними. Так як численні психологічні дослідження доводять, що саме взаємини з матір'ю у дитини в ранньому дитинстві впливають на розвиток особистості та її психічне і фізичне здоров'я.
Науково доведено, що дефіцит спілкування з матір'ю в ранньому віці здатне привести до відхилень і затримці психічного розвитку.
Вивченням даної проблеми в психології займалися: Мещерякова С.Ю., Філліппова Г.Г., М.І. Лісіна, Махмутова Р.К., Баландіна А.А. та ін.
Л. С. Виготським, це замкнений цикл психічного розвитку, що має свою структуру, зміст та динаміку. Тривалість психологічного віку визначається його внутрішнім психологічним змістом. Психологічний вік не співпадає з паспортним (хронологічним) віком.
Складовими характеристиками психологічного віку є:
змістовні психологічні характеристики людини в кожному віковому періоді. Ці типові характеристики представлені в наукових фактах, реальностях, які можна спостерігати, фіксувати (наприклад, особливості сприймання дітьми малюнка, або особливості мовлення тощо);
динаміка розвитку (рух від… до…) в межах певного вікового періоду, що дозволяє бачити тенденцію, перспективу розвитку, чим і забезпечує успішне керування цим процесом;
активність дитини, особливості її діяльності й поведінки. Саме в активності поєднуються змістовні характеристики психіки з діями, вчинками, що виявляється в цілях, інтересах, у ставленні до предметного світу й до оточуючих людей, і до самої себе;
рушійні сили розвитку: джерела, фактори, спонукальні сили розвитку.
На думку дослідників, завдяки матері, дитина вчитися спілкуватися в соціумі, займає певні ролі і позиції в навколишньому світі. Упевненість і самооцінка дитини, що формується на підставі психологічної єдності з матір'ю, сприяють соціальної адаптації дитини в суспільстві. Доведено, що виникнення соціальних труднощів у людини, багато в чому обумовлено тим, що ці люди в дитячі роки жили в конфліктуючої, холодної атмосфері або піддавалися в сім'ї різним, часом суперечливим, методам виховання, в першу чергу з боку матері.
Однак, матері, часто не мають спеціального психологічної освіти, навіть не припускають, як важливо для дитини в перші роки життя, близьке спілкування з матір'ю і близький емоційний контакт. Дуже важливо донести до жінки важливість даної проблеми, саме тому дана тема курсової роботи є актуальною.
Мета роботи: дослідити роль матері в психічному розвитку дитини.
Предмет дослідження: психологічні аспекти взаємин матері і дитини.
Об'єкт дослідження: мати і дитина.
У відповідності з метою дослідження були визначені наступні завдання:
1. Вивчити теоретичні погляди на проблему взаємин матері і дитини;
2. Виявити основні умови формування відносин між матір'ю і дитиною;
3. Вивчити особливості впливу матері психіку дитини.
Гіпотеза дослідження: забезпечення дитині психологічної підтримки з боку дорослого, у перший чергу матері, призводить до більше гармонійному психічному і фізичній розвитку дитини.
Методи дослідження:
Методи теоретичного аналізу літератури з досліджуваної проблеми;
Методи узагальнення та аналізу.
Структура роботи: Курсова робота складається з вступу, двох розділів, висновків, висновків, списку використаних джерел та додатків.