0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПЕРЕЖИВАННЯ КРИЗИ «ПРОДУКТИВНІСТЬ ПРОТИ ЗАСТОЮ» (В РАМКАХ ТЕОРІЇ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ Е. ЕРІКСОНА) (ID:1216433)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 38
Рік виконання: 2024
Вартість: 2000
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП...................................................................................................................3 РОЗДІЛ 1. ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПЕРЕЖИВАННЯ КРИЗИ «ПРОДУКТИВНІСТЬ ПРОТИ ЗАСТОЮ» В ТЕОРІЇ Е. ЕРІКСОНА.......7 1.1. Поняття психосоціальних стадій розвитку за Е. Еріксоном.......................7 1.2. Сутність кризи «продуктивність проти застою»........................................10 1.3. Соціально-психологічні фактори, що впливають на перебіг кризи.........12 Висновки до розділу 1…………………………………………………………..14 РОЗДІЛ 2. РЕЗУЛЬТАТИ ЕМПІРИЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ КРИЗИ «ПРОДУКТИВНІСТЬ ПРОТИ ЗАСТОЮ»...................................................15 2.1. Опис методів дослідження та вибірки.........................................................15 2.2. Аналіз результатів дослідження...................................................................17 2.3. Рекомендації щодо подолання кризи «продуктивність проти застою»....27 Висновки до розділу 2…………………………………………………………...30 ВИСНОВКИ..........................................................................................................31 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.........................................................32 ДОДАТКИ.............................................................................................................34
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність дослідження. Криза «продуктивність проти застою», описана Еріком Еріксоном як один із центральних етапів психосоціального розвитку, має особливе значення для вивчення особистісного розвитку на зрілому життєвому етапі. Ця криза являє собою внутрішній конфлікт між прагненням до продуктивної діяльності, яка забезпечує відчуття самореалізації та значущості, і ризиком застою, що супроводжується зниженням мотивації, апатією та втратою інтересу до життя. Актуальність вивчення цієї кризи особливо зростає в сучасних умовах, коли соціальна ізоляція, економічна нестабільність та швидкі зміни в умовах праці можуть підсилювати її негативний вплив на психологічний стан людини. Аналіз та розуміння цієї кризи набувають практичного значення, оскільки сприяють формуванню психологічних рекомендацій для підтримки особистості під час життєвих змін і сприяють гармонійному розвитку людини. Знання, здобуті завдяки даному дослідженню, мають практичне застосування в клінічній психології, психотерапії та консультуванні й можуть бути корисними для допомоги клієнтам, які стикаються з труднощами на етапі середнього віку. Теорія психосоціального розвитку, зокрема концепція Е. Еріксона, активно вивчалася в контексті криз зрілого віку, що заклало основу для глибокого розуміння кризи «продуктивність проти застою». Е. Еріксон розробив концепцію психосоціальних стадій, що описує розвиток особистості, вказуючи на особливості кожної з них. Важливість кризових аспектів зрілості вивчав також Дж. Левінсон, що підтвердило значення самореалізації та продуктивної діяльності в період середнього віку. Проте сучасні умови життя, такі як нестабільність у суспільстві, зміна стилю роботи, висока соціально-економічна динаміка, вимагають подальшого дослідження для визначення та уточнення чинників, що впливають на перебіг цієї кризи в сучасному суспільстві. Мета дослідження — вивчити психологічні особливості переживання кризи «продуктивність проти застою» в сучасних умовах, визначити основні соціально-психологічні чинники, що впливають на її перебіг, та розробити рекомендації для подолання негативних наслідків кризи. Об'єкт дослідження — психосоціальна криза «продуктивність проти застою», яка виникає на етапі середнього віку. Предмет дослідження — психологічні особливості перебігу кризи та чинники, що визначають продуктивне або деструктивне її проходження. Завдання дослідження: 1. Проаналізувати наукову літературу, присвячену психосоціальним кризам у рамках теорії розвитку особистості Е. Еріксона. 2. Визначити соціально-психологічні фактори, які впливають на перебіг кризи «продуктивність проти застою» в умовах сучасного суспільства. 3. Провести емпіричне дослідження для виявлення особливостей переживання кризи серед осіб середнього віку та розробити рекомендації для її подолання. 4. Розробити рекомендації щодо подолання кризи «продуктивність проти застою» для сприяння самореалізації та підтримки життєвої активності особистості. У цьому дослідженні було застосовано як теоретичні, так і емпіричні методи, що забезпечили комплексний аналіз теми. Теоретичні методи включали аналіз наукової літератури, метою якого було вивчення концепції кризи «продуктивність проти застою» в межах психосоціальної теорії розвитку Е. Еріксона. Це дало можливість уточнити основні положення теорії та виявити ключові психологічні особливості цієї кризи. Емпіричні методи передбачали використання: • Анкетування — для кількісного вимірювання рівня продуктивності, задоволеності життям та виявлення основних аспектів кризи серед учасників. У дослідженні використовувався стандартизований опитувальник «Шкала задоволеності життям» (SWLS) (автори: Ед Дінер, Роберт Еммонс, Річард Ларсон, Шеріл Гріффін), що складається з 20 питань для виявлення ключових аспектів кризи середнього віку. Шкала відповідей — 5-бальна, де 1 — «не згоден», 5 — «повністю згоден» [22, с. 75]. • Інтерв'ювання — з використанням відкритих запитань, що дозволило глибше зрозуміти суб’єктивне сприйняття кризових явищ, які переживають учасники. Цей метод розкрив емоційні аспекти та особисті оцінки, що доповнює кількісні дані. •Спостереження – для фіксації поведінкових реакцій учасників, таких як апатія або зниження мотивації в реальних умовах, що надало додаткові відомості про прояви кризи у повсякденному житті. Обробка даних здійснювалася за допомогою статистичного аналізу в програмі SPSS. Кількісний аналіз зібраних даних дозволив визначити кореляційні зв'язки між рівнем соціальної підтримки, мотивації, продуктивності та задоволеністю життям, що сприяло детальному вивченню факторів, які впливають на перебіг кризи «продуктивність проти застою». Наукова новизна дослідження полягає у визначенні впливу сучасних соціально-психологічних умов на перебіг кризи «продуктивність проти застою» у зрілому віці та встановленні специфічних факторів, які сприяють продуктивному вирішенню цієї кризи. Практичне значення роботи полягає в можливості використання отриманих результатів у клінічній психології та консультативній діяльності для підтримки клієнтів, які переживають кризу середнього віку. Рекомендації, розроблені на основі дослідження, можуть знизити ризик деструктивного перебігу кризи, підвищуючи здатність особистості до самореалізації та продуктивного розвитку. Структура роботи. Курсова робота складається з вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Перший розділ присвячено теоретичним засадам дослідження, зокрема психосоціальним стадіям розвитку особистості за теорією Е. Еріксона та особливостям кризи «продуктивність проти застою». У другому розділі викладено методи та результати емпіричного дослідження, а також рекомендації для практичного подолання цієї кризи. Проведене дослідження має на меті поглиблене розуміння психологічних особливостей кризи середнього віку в умовах сучасного суспільства та формування рекомендацій для її ефективного подолання. Кількість сторінок — тире 39, кількість таблиць — 3 , рисунків —11.