0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ОСОБЛИВОСТІ РЕФЛЕКСИВНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ В ЗВЯЗКУ ІЗ СТИЛЯМИ САМОРЕГУЛЯЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ (ID:123157)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 50
Рік виконання: 2014
Вартість: 250
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ Вступ……………………………………………………………...………………….3 Розділ 1. Теоретичний аналіз поняття саморегуляції та рефлексії в сучасній психологічній науці……………………………………………….…………..…...6 1.1. Загальна характеристика поняття психічної саморегуляції……………….…6 1.2. Поняття саморегуляції у вітчизняній психології………………………………10 1.3. Модель функціональних ланок процесу саморегуляції..…....………………13 1.4. Методи психічної саморегуляції…………………………….…………...…...17 1.5. Поняття рефлексії та рефлективності в сучасній психологічній науці…………………………………………………………………………………28 Розділ 2. Емпіричне дослідження взаємозв’язку рефексивності студентської молоді із стилями саморегуляції діяльності……………...………..….………34 2.1. Вибірка та процедура емпіричного дослідження……………………………34 2.2. Методи та методики дослідження…..…………………………………….….34 2.3. Отримані результати та їх аналіз………………………………………….….38 Висновки…………………………………………………...……………..………..44 Список використаних джерел…..………………………………………...……..47 Додатки……………………………………………………………………………..50
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
1.2. Поняття саморегуляції у вітчизняній психології В даний час проблема саморегуляції особистості знаходиться в центрі уваги психологічної науки, накопившей достатній обсяг знань при її вивченні. Правомірно, що особистісну саморегуляцію вивчають як специфічну активність суб'єкта, спрямовану на перетворення свого стану, тобто як дію і включають її в структуру діяльності, орієнтовану на відновлення сил організму і активізацію працездатності, а так само як перетворювальну діяльність, в якій об'єктом є організація функцій самого суб'єкта [11]. У психологічній науці та практиці поняття саморегуляції використовується досить широко. В силу апріорної складності та через застосування категорії саморегуляції в різних областях наукового знання існує цілий ряд трактувань її семантики. Зазвичай, під саморегуляцією розуміється процес, що забезпечує стабільність системи, її відносну стійкість і рівновагу, а так само цілеспрямована зміна індивідом механізмів різних психофізіологічних функцій, що стосуються формування особливих засобів контролю за діяльністю [4]. Але також, можна виділити наступні основні значення, що вкладаються в термін «саморегуляція». 1) саморегуляція за визначенням Ганзен В.А., 1984 – це одна з головних функцій свідомості, яку класики вітчизняної психологічної науки виділяють поряд з відображенням; взаємозв'язок цих функцій забезпечує цілісність психіки в нормі, єдність усіх психічних явищ, інтеграцію різних психічних процесів [14]. 2) саморегуляція є особливий психічний механізм оптимізації стану людини. Таке розуміння, в порівнянні з першим, більшою мірою характерно для прикладних галузей психології і передбачає наявність спеціальних прийомів і технік самовоздействия. [14]. Особливість людського способу саморегуляції, за І.С. Коном, полягає в тому, що вона не просто «пристосовує» людину, а й містить вироблення ефективної життєвої орієнтації, включаючи почуття своєї онтологічної прийнятності, цілісності, самоповаги, і це вже не просто механізм управління. 3) саморегуляція може розумітися більш широко, коли в цей процес включається не тільки приведення власного стану до оптимального рівня, але і всі окремі процеси управління на рівні власної особистості, її цілей, смислів, життєвого шляху (самодетермінація, самореалізація), на рівні різних видів активності суб'єкта: управління пізнавальною активністю (регулювання властивостей пам'яті, уваги, мислення), поведінкою, діяльністю, спілкуванням (самоорганізація). Відповідно до точки зору Моросанова В.І., Конопкіна О.А. і Осницького А.К., саморегуляція представляє собою процеси ініціації і висунення суб'єктом цілей активності, а також управління досягненням цих цілей. Процеси саморегуляції розглядаються цими авторами як внутрішня цілеспрямована активність людини, яка реалізується за рахунок системного участі самих різних процесів, явищ і рівнів психіки. Предметом психології саморегуляції є інтегративні психічні явища і процеси, що забезпечують самоорганізацію різних видів психічної активності людини, цілісність її індивідуальності й особистості. Аналіз механізмів саморегуляції проводиться в рамках проблематики індивідуальних стилів регуляції, реалізації різних форм довільної активності і діяльності (навчальної, трудової), регуляції психічних станів, вікових аспектів її становлення [39]. Миколаєва В.В. зазначає, що різні автори виділяють різні рівні саморегуляції: Рівень психологічної саморегуляції, який сприяє підтримці оптимальної психічної активності, необхідної для успішного виконання діяльності. Цей рівень виділяє дослідник К.А. Абульханова-Славська. Операціонально-технічний рівень регуляції відповідає за організацію та корекцію дій суб'єкта. (Конопкін О.А.) Особистісно-мотиваційний рівень саморегуляції, що дозволяє усвідомлювати мотиви своєї діяльності і управляти мотиваційно-потребностной сферою. (Братусь Б.С., Василюк Ф.Е., Зейгарник Б.В.) Б.В. Зейгарник розглядає саморегуляцію як свідомий процес, який спрямований на управління своєю поведінкою. Нею виділяється два рівні саморегуляції: операціонально-технічний, пов'язаний зі свідомою організацією дії за допомогою засобів оптимізації та мотиваційний, на якому організовується загальна спрямованість діяльності за допомогою управлінні мотиваційно-потребностной сферою. В рамках мотиваційного рівня саморегуляції можна виділити дві її форми: саморегуляція як вольова поведінка, що протікає в умовах мотиваційного конфлікту і саморегуляція, спрямована на гармонізацію мотиваційної сфери, усунення внутрішніх конфліктів і протиріч на основі свідомої перебудови і породження нових смислів [19]. Друга форма саморегуляції ефективна в критичних ситуаціях, коли досягнення цілей та здійснення життєво важливих для особистості цілей і мотивів в силу об'єктивних причин стає неможливим, і є складовою діяльності переживання. Процес переживання – особлива внутрішня діяльність по смислопорожденія, актуалізується в критичних ситуаціях [14]. Основними механізмами особистісно-мотиваційного рівня саморегуляції, ефективної у критичній ситуації, є рефлексія і смислове зв'язування. Рефлексія дозволяє людині поглянути на себе об'єктивно, проаналізувати і зіставити різні події власного життя, спрямована на усвідомлення сенсу свого життя, оскільки вона фіксує процес діяльності, відчужує і об'єктивує його, робить можливим усвідомлене вплив на цей процес. Завдяки рефлексії можливо подивитися на себе «зі сторони», змінити ставлення до чого-небудь, перебудувати свій внутрішній світ, пристосуватися до мінливої дійсності. На відміну від неусвідомлюваних