ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОСТОСУНКІВ З БАТЬКАМИ У ОСІБ ЮНАЦЬКОГО ВІКУ З РІЗНИМ РІВНЕМ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ЗРІЛОСТІ (ID:1235602)
Зміст
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. АНАЛІЗ ПСИХОЛОГІЧНИХ ПІДХОДІВ ДО ПРОБЛЕМИ ВЗАЄМИН ЮНАКІВ З РІЗНИМ РІВНЕМ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ЗРІЛОСТІ З БАТЬКАМИ 6
1.1. Загальна характеристика взаємовідносин з батьками в юнацькому віці 6
1.2. Специфіка сімейних взаємин, проблеми коригування та соціалізації юнаків з різним рівнем психологічної зрілості 13
Висновок до розділу 1 22
РОЗДІЛ 2. МЕТОДОЛОГІЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ 23
2.1. Опис вибірки та етапів дослідження 23
2.2. Опис методик дослідження 26
Висновок до розділу 2 32
РОЗДІЛ 3. АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІДЖЕННЯ ЮНАЦЬКО-БАТЬКІВСЬКИХ ВЗАЄМИН В ОСІБ З РІЗНИМ РІВНЕМ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ЗРІЛОСТІ 33
3.1. Аналіз результатів дослідження психологічної зрілості у вибірці юнацького віку 33
3.2. Результати дослідження юнацько-батьківських взаємин у юнаків з різним рівнем психологічної зрілості 35
Висновок до розділу 3 40
ВИСНОВКИ 41
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 44
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Юнацький вік є перехідним етапом від дитинства до зрілості. Зазвичай це супроводжується поруч, які класифікують цей прояв психологічними особливостями. Юнак починає вже усвідомлено ставитись до життя і прирівнювати себе в соціальному становищі до дорослих. Найчастіше це супроводжується періодичними конфліктними проявами, коли рада дорослої людини не є домінуючою основою свідомого поведінки, а особистість починає прислухатися до своєї власної логіки та інтуїції. Звичайно, цей прояв є перехідним періодом часу, коли людина повною мірою починає вважати себе особистістю, до якої треба прислухатися і з якою треба зважати. Юнацький вік можна також охарактеризувати, як прагнення рівноправності і незалежності. Але ми чудово розуміємо, що особистість юнака – це домінанта психологічного розвитку, що ще несформувалося і не устояла. Для розуміння суті психології особистості насамперед необхідно ознайомитися із змістом даної термінології.
Термін – психологія в перекладі з давньогрецької означає «наука про душу» (гр. psyche – «душа» + logos – «поняття», «вчення»). Протягом довгих років цей термін мав різне позначення. У поняття психології вкладається галузь науки, вивчає різні душевні прояви.
Для періоду юнацького розвитку насамперед характерні зміни та новоутворення, що протікають у психологічних контактах з дорослими та батьками. Причиною розвитку конфліктуючих взаємин із батьками найчастіше є непорозуміння кризи перехідного віку щодо батьків до юнака. Також у процесі фізіологічного розвитку юнака відбувається гормональна перебудова організму та починається статеве дозрівання. Цей факт є причиною спалаху імпульсивності і в деяких випадках навіть агресії. Тому розбір конфліктуючих моментів кризи юнацьково віку та причини непорозуміння між юнаками та їх батьками з метою розуміння впливу певних психологічних методик застосовуваних у процесі виховання батьками та вчителями набуває сьогодні значної актуальності.
Aнaлiз oстaннiх дoслiджeнь i публiкaцiй. Питанням взаємовідносин з батьками в юнацькому віці останнім часом присвячено багато наукових праць вітчизняних вчених таких, як: Балабанова Л.М., Вербицька Л.Ф., Вірна Ж. П., Глібовець О.С. Долинська Л.В., Огороднійчук З.В., Скрипченко О.В. та ін. Разом з тим, нині існує необхідність вивчення особливостей взаємостосунків з батьками у осіб юнацького віку з різним рівнем психологічної зрілості.
Мета дослідження – дослідити особливості взаємостосунків з батьками у осіб юнацького віку з різним рівнем психологічної зрілості.
Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:
розглянути підходи до розуміння психологічної зрілості;
проаналізувати дослідження особливостей взаємостосунків у юнацькому віці;
діагноcтувати рівень психологічної зрілості у вибірці юнаків психологічної зрілості;
виявити особоливості взаємостосунків з батьками у юнаків з різним рівнем психологічної зралості.
Об’єктом дослідження є взаємостосунки з батьками.
Предметом дослідження є особливості взаємостосунків з батьками у осіб юнацького віку з різним рівнем психологічної зрілості.
Гіпотеза юнаки з високим рівнем психологічної зрілості мають кращі взаємостосунки з батьками, ніж юнаки з низьким рівнем психологічної зрілості.
Теоретичною і методологічною основою досліджень стали наукові праці вітчизняних вчених з питань взаємовідносин з батьками в юнацькому віці.
Для реалізації поставлених завдань було використано такі методи дослідження: теоретичні (аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, узагальнення, систематизація наукової літератури з питань вивчення проблем взаємовідносин з батьками в юнацькому віці); емпіричні (спостереження; тестування із використанням різних методик); методи статистичної обробки даних; факторний аналіз та інші.
Практична значущість матеріали роботи можуть корсними для практикуючих психологів, батьків, юнаків.
Науковою новизною даної роботи є систематичний аналіз новоутворень, що протікають у психологічних особливостях особистості юнака при контакті з батьками для покращення методик виховного процесу та досягнення конкретних позитивних результатів.
Обсяг і структура курсової роботи. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків
Інші роботи з даної категорії: