Зразок роботи
РОЗДІЛ ІІ
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ СПІЛКУВАННЯ ПІДЛІТКІВ В СОЦІАЛЬНІЙ ВЗАЄМОДІЇЇ У РЕАЛЬНОМУ ЖИТТІ ЗАЛЕЖНО ВІД Е-АКТИВНОСТІ
В наступному розділі ми експериментально досліджуємо особливості спілкування підлітків в соціальній взаємодії у реальному житті залежно від Е-активності. В даному розділі ми визначаємо мету експериментального дослідження, детально описуємо обрані нами методи та процедуру дослідження. В розділі представлені результати первинної діагностики в контрольній та експериментальній групах. На основі результатів діагностики, розроблено та апробовано корекційну програму, спрямовану на корекцію спілкування підлітків. Результати вторинної та первинної діагностики обраховувалися за Т-критерієм Стьюдента для залежних вибірок.
1.1 Опис методів та процедури проведення дослідження
В теоретичній частині нашої роботи ми розглянули теоретичні аспекти та основні підходи до вивчення даної теми, ми з’ясували, що впровадження інформаційних технологій, які сприяють інтенсифікації комунікативних процесів у суспільстві, окреслило комплекс проблем, пов’язаних із необхідністю вивчення специфіки діяльності та спілкування особистості в Інтернеті. На сьогодні вже здійснено окремі теоретико-експериментальні дослідження різноманітних аспектів діяльності та комунікації особистості у середовищі комп’ютерних мереж, специфіки активності віртуальних співтовариств, проблем, пов’язаних з діяльністю людини в Інтернеті (О.Н.Арестова, Ю.Д.Бабаєва, Л.Н.Бабанін, А.Є.Войскунський, А.Є.Жичкіна, Е.Рейд, Дж.Сулер, К.Янг).
Виходячи з даних опрацьованих в теоретичній частині ми знаємо, що ключовим чинником соціалізації є спілкування, завдяки якому індивід засвоює загальнолюдський досвід, накопичує знання, оволодіває вміннями і навичками, формує свою свідомість і самосвідомість, переконання, духовні потреби, ідеали.
Розширення спектру форм діяльності в Інтернеті поступово перетворило її на окрему сферу активності людини, що займає все більше життєвого часу особистості, долучаючись до процесів її становлення та самореалізації. При цьому значне місце в структурі активності людини у просторі Інтернету займають спілкування та міжособистісні стосунки, які можуть виступати дієвим доповненням до традиційних засобів соціалізації особистості [18].
Ми також з’ясували, що найпоширенішою потребою спілкування у віртуальному світі є недостатнє насичення спілкуванням в реальному житті. Якщо ж причиною використання Інтернету для спілкування є задоволення фрустрованих в реальному соціальному житті потреб, то така ситуація може призвести до інтернет-адикції - залежності від Інтернету.
Якщо ж говорити про вікові особливості, то в підлітковому віці діти прагнуть до розширення сфери спілкування підвищення його індивідуалізації. Для підлітків також важливо бути в центрі уваги, їм властива вибірковість у стосунках. Завдяки своїй анонімності, нерегламентованості поведінки, можливості проявляти велику свободу, добровільності контактів Е-активні підлітки через спілкування в мережі Інтернет задовольняють свою потребу у спілкуванні, переживанні нового досвіду та самовиявленні.
Тож нам стало відомо, що у віртуальному світі підлітки намагаються певним чином задовольнити низку своїх потреб, але «втеча» у віртуальний світ може носити згубний характер, призвести до того, що діти стануть залежними від Інтернету, в реальному житті їх спілкування може стати емоційно холодним, вони втікатимуть у віртуальний світ, щоб бути такими, якими вони себе там створили.
Отже, комунікація, опосередкована комп’ютерними мережами, може мати значний вплив на спілкування підлітків у реальному житті, змістові та якісні характеристики якого потребують ґрунтовного теоретико-експериментального дослідження, оскільки серед найактивніших учасників комунікативних процесів у мережевих співтовариствах є підлітки.
Метою нашого експериментального дослідження є експериментальним шляхом визначити особливості спілкування підлітків в соціальній взаємодії у реальному житті залежно від Е-активності та на основі проведеного дослідження розробити та апробувати корекційну програму.
Об’єктом є спілкування підлітків.
Предметом є спілкування підлітків в соціальній взаємодії залежно від Е-активності.