Зразок роботи
2. Практична робота з розвитку мислення в старших дошкільнят в сюжетно-рольовою грі
На формуючому етапі експерименту, складається план роботи з вирішення цієї проблеми.
План має такі завданя:
• Створити емоционально-благополучну атмосферу групи дитсадка;
• Збагачувати життєвий досвід дітей.
• Організувати предметно-розвиваючу середу.
• Розвивати ініціативність і самостійність дітей у грі;
• старшого дошкільного віку в сюжетно-рольовой грі.
У поняття «емоционально-благополучна» атмосфера» ми включили налагодження контактів із дітьми, зняття емоційної напруги у грі,
розгортання партнерських відносин.
Для того, щоб сюжетно-рольова гра була успішною, потрібно, щоб
вихователь здобув довіру у дітей, встановив з ними контакт. Довірливі
стосунки виникають лиш тоді, коли до гри вихователь ставиться серйозно,
з щирою зацікавленістю, розуміє замисли дітей, їхні переживання. За
таких умов діти залюбки діляться своїми планами, звертаються за порадою
і допомогою.
І тому були внесені зміни в виховний процес, а саме: відмовилися від прямих вказівок і більший акцент перенесли на непрямій вплив через організацію спільної діяльності, ігрове спілкування.
Організація в дошкільному закладі сюжетно-рольових ігор дає змогу
створювати в дитячому колективі щиру, доброзичливу атмосферу, яка
спонукає до співпраці та взаєморозуміння.
Художня література, бесіди, спостереження та інші методи вихователя суттєво впливають на розширення і навіть поглиблення ігрових образів.
План праці полягає з етапів:
• Збагачення життєвих та наукових знань дітей;
• Підготовка й проведення сюжетно-рольових ігор;
• Створення емоционально-благодійної атмосфери.
На першому етапі ми проводили роботу з збагачення ігрових сюжетів дітей. Діти отримували якісно нову інформацію, яка надходила у вигляді:
• Знайомства з творами мистецтва, перегляд репродукції картин знаменитих художників та методичних картинок.
• читання: «Півник Золотий гребінець»; «Бременські музиканти», «Снігова Королева», «Дванадцять місяців»…
• перегляд діафільмів: «Маленький мук», «Царевна-лягушка», «Маша і ведмідь».
Також розширювали кругозір дітей, з допомогою книжок і бесід, на заняттях. Допомогали дітям у свідомому виборі ролі, формуванню стійкого, глибокого інтересу до неї.
Для цього застосовувалися такі прийоми, як:
• вибіркове повторне читання твори;
• аналіз образів героїв;
• розмови про них;
• складання дітьми творчих розповідей про персонажей;
Також проводили гру-вигадування, метою якої була розвиток мислення, сюжетовигадування (процес міркування, планування)
У спільних іграх з дітьми ми намагалися використовувати техніку «Спіраль» (від простого до складного).
Для другого етапу роботи дуже важливим є предметно-развивающе середовище в груповий кімнаті, бо воно сприяє нагромадженню ігрового досвіду.
Розуміючи, що сюжетно-рольова гра посідає особливе місце в житті малечі і є невід’ємною складовою дитинства, в нашому дитячому садку в старшій групі «Сонечко» створене цікаве і насичене предметно-ігрове середовище (необхідні набори ігрового обладнання: виготовлені ігрові модулі, відповідні атрибути для сюжетно-рольових ігор різної те