Психолого-педагогічна корекція конфліктів у групах дітей та підлітків та Особливості морального виховання молодших школярів (ID:255345)
Зміст
ЗМІСТ
1. ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА КОРЕКЦІЯ КОНФЛІКТІВ У ГРУПАХ
ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
1.1. Види та причини конфліктів у групах дітей та підлітків . . . . . . . . . . . 3
1.2. Психолого-педагогічна корекція конфліктів у групах дітей
дошкільного віку . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
1.3. Психолого-педагогічна корекція конфліктів у групах дітей
молодшого шкільного віку . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
1.4 Психолого-педагогічна корекція конфліктів у групах підлітків . . . . . 13
ВИСНОВКИ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
2. ДОСЛІДИТИ ОСОБЛИВОСТІ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ
МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
ВИСНОВОК . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
3. ЛІТЕРАТУРА . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
4. ДОДАТОК . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
Зразок роботи
Міжособистісні конфлікти дітей і підлітків − це не просто негативні явища в дитячому житті, це особливі, значимі ситуації спілкування, які виконують функцію соціалізації на відповідному етапі формування особистості.
Аналіз динаміки конфліктної поведінки в онтогенезі дозволяє зробити висновок про те, що поведінка дітей у конфлікті перетерплює певний еволюційний розвиток.
Тому психолого-педагогічна корекція, її форми і методи у групах дітей і підлітків, безперечно, залежить від того, на якому етапі розвитку виникають конфлікти при спілкуванні дітей між собою.
На думку більшості психологів, що займаються проблемами ровитку дітей, найефективнішою корекційною технікою для дитячого дошкільного і молодшого шкільного віку є ігрова терапія, оскільки вона наближенка до реальності й потреби дитини у грі.
Що стосується ефективністі корекції конфліктів у дітей молодшого шкільного віку, то вона досягається найчастіше також в процесі ігор, але обов’язково колективних, у групі й із групою однолітків. Навички адаптивної, безконфліктної поведінки дитина може одержати тільки в ході активного спілкування.
Також психологу потрібно пам’ятати, що корекція за допомогою ігрового групового спілкування в першу чергу має справу з формою спілкування, а психокорекція причин, через які виникли хибні форми спілкування, здійснюється в другу чергу й за допомогою додаткових засобів. До таких засобів належить групова робота з батьками.
Інші роботи з даної категорії: