Зразок роботи
вступ:
Актуальність дослідження. Всі ми помічали, що хтось з нас дуже активний, сміливий, шумний, а хтось спокійний, сором’язливий, тихий. Люди намагались ще з древніх часів розібратись чому всі такі різні, яке джерело конфліктності різних людей між собою і їх поведінки.
Коли говорять про темперамент, то мають на увазі багато психічних розходжень між людьми - розходження по глибині, інтенсивності, стійкості емоцій, емоційної вразливості, темпу, енергійності дій, та інші динамічні, індивідуально-стійкі особливості психічного життя, поведінки і діяльності. Тим не менш, темперамент і сьогодні залишається багато в чому спірною і невирішеною проблемою.
Ще в V ст. до н.е. Гіппократ ( засновник вчення про темперамент) говорив, усі тіла — як мікрокосмос, так і макрокосмос — складаються з одних і тих самих стихій. Переважання однієї з чотирьох стихій визначає темперамент.
Відому спробу пояснити природу темпераменту зробив І.П.Павлов, вивчаючи вищу нервову діяльність тварин. Він довів, що основу темпераменту становлять властивості нервової системи, а саме сила нервової системи, що залежить від працездатності нервових клітин, рівновага процесів збудження і гальмування, рухливість, тобто здатність нервових процесів швидко заступати одне одного. Співвідношення цих властивостей створює тип нервової системи.
Однак при всьому різноманітті підходів до проблеми, вчені і практики визнають, що темперамент - біологічний фундамент, на якому формується особистість як соціальна істота. Тобто темперамент відбиває динамічні аспекти поведінки, переважно вродженого характеру, тому властивості
темпераменту найбільш стійкі і постійні в порівнянні з іншими психічними особливостями людини, і однаково проявляючись в різноманітної діяльності
незалежно від її змісту, цілей, мотивів, залишаються постійними і в зрілому віці і у взаємозв'язку характеризують тип темпераменту.
Отже, від темпераменту залежить динамічність особистості, індивідуальний стиль діяльності, яким способом людина реалізовує свої дії; недоліки темпераменту можуть компенсуватись роботою над собою, вольовими зусиллями.
Об’єкт дослідження: темперамент.
Предмет дослідження: теорії темпераменту та їх порівняльний аналіз
Мета роботи: вивчити і порівняти теорії темпераменту.
Для досягнення поставленої мети були сформульовані наступні завдання:
1. здійснити теоретичний аналіз підходів до дослідження наукових теорій темпераменту;
2. розкрити поняття темпераменту;
3. проаналізувати гуморальні теорії (Гіппократ, Арістотель, Кант, Лесгафт), психологічні теорії (Стреляу, Юнг, Павлов) та факторні теорії темпераменту (Айзенк, Гілфорд, Терстоун, Чесс і Томасс).
4. зробити порівняльний аналіз теорій.
Структура та обсяг роботи. курсова робота складається із вступу, двох теоретичних розділів, списку використаних джерел.