Особливості мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку із ЗПР (ID:334762)
Зміст
ВСТУП 4
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ 7
1.1. Зміст поняття «затримка психічного розвитку» та його сутність 7
1.2. Поняття мовлення в контексті сучасної психології 12
1.3. Особливості мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку з ЗПР 15
РОЗДІЛ 2 ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ВИВЧЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ 20
2.1. Організація та хід дослідження мовленнєвого розвитку дітей старшого дошкільного віку із затримкою психічного розвитку 20
2.2. Аналіз результатів дослідження мовленнєвого розвитку дітей старшого дошкільного віку з затримкою психічного розвитку 27
ВИСНОВКИ 35
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 38
ДОДАТКИ 40
Зразок роботи
РЕФЕРАТ
Курсова робота: 55 с., 1 табл., 12 рис., 14 джерел, 14 додатків.
Об’єктом дослідження: розвиток мовлення дітей старшого дошкільного віку із ЗПР.
Предметом дослідження: процес розвитку мовлення у дітей старшого дошкільного віку із ЗПР.
Мета роботи: аналіз психологічної літератури з проблеми розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із ЗПР.
Методи дослідження: теоретичні, емпіричні, математико-статистичні.
Порушення мовленнєвої функції негативно впливають на психічний розвиток дитини, відбиваються на її діяльності, поведінці. Порушення мовлення можуть також впливати на розумовий розвиток дитини та ускладнювати прояви затримки психічного розвитку. Отже, необхідно виявити рівні сформованості лінгвістичних здібностей старших дошкільників з затримкою психічного розвитку, що в подальшому дозволить будувати програми розвитку мовленнєвої функції даної категорії дітей.
ЗАТРИМКА ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ, СТАРШІ ДОШКІЛЬНИКИ, ЛІНГВІСТИЧНІ ЗДІБНОСТІ, ПОРУШЕННЯ МОВЛЕННЯ
ВСТУП (фрагмент)
Актуальність теми. Мовленнєва діяльність займає особливе місце в системі функціонування психічних процесів особистості. Будучи фундаментом мислення і регулятором поведінки, вона виконує соціальну функцію, яка забезпечує адаптацію людини в навколишньому середовищі. Порушення мовленнєвої діяльності можуть мати негативні наслідки, адже мовленнєві порушення обмежують комунікативні можливості людини, сповільнюють розвиток особистісних якостей, ускладнюють її соціальну адаптацію (Л. Виготський, О. Запорожець, О. Леонтьєв, О. Лурія, Є. Соботович та ін.).
Останні роки характеризуються зростанням числа дітей із затримкою психічного розвитку (далі – ЗПР). Основними причинами цьому, перш за все, є збільшення кількості дітей, які народжуються з ознаками пренатальної патології; погіршення стану здоров’я дітей через несприятливе екологічне середовище; негативний психологічний клімат в деяких сім’ях, а саме, байдужість батьків по відношенню до власних дітей.
Інші роботи з даної категорії: