Дослідження особливостей агресивної поведінки у молодшому шкільному віці (ID:350797)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП……………………………………………………………………………… 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ У МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ..……………………………………………….. 6
1.1. Поняття про агресію, агресивність…………………………………………….. 6
1.2. Вікові особливості прояву агресивної поведінки у молодших школярів…………….. ………………………………………………………… 15
РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ВИВЧЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ………………………………………… 19
2.1. Опис методик дослідження………………………………………………..…... 19
2.2. Аналіз результатів проведеного дослідження………………………………... 23
РОЗДІЛ 3. ШЛЯХИ І ЗАСОБИ ПОДОЛАННЯ АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ У МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ …………………………………………….. 30
ВИСНОВКИ………………………………………………………………………… 37
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………………………………… 39
ДОДАТКИ…………………………………………………………………………... 41
Зразок роботи
2.1. Опис методик дослідження
З метою вивчення особливостей агресивної поведінки у молодшому шкільному віці було використано такі методики: «Дім – дерево – людина», «Неіснуюча тварина», Басса-Даркі (адаптований варіант для дітей молодшого шкільного віку).
Методика 1. «Неіснуюча тварина»
Мета: вивчити рівень агресивності молодших школярів.
Матеріал і обладнання: аркуш паперу, кольорові олівці.
Інструкція досліджуваному: «Придумай і намалюй неіснуючу тварину і назви її неіснуючою назвою».
Обробка результатів: тест якнайкраще віддзеркалює прояви агресивності. Це будь-які знаряддя нападу – роги, кігті, ікла, жало. Зображення зубів відображає схильність до вербальної агресії. Іноді тварина має людську зброю – гармату, лазер, спис, лук. Будь - які гострі нарости, які сама дитина не визначає як зброю нападу, але які створюють відповідне враження у глядача, також є показниками агресивності. Навпаки, зброя, непридатна для бійки (наприклад, загнуті всередину або тупі роги), є проявом не власної агресивності, а боязні агресії та спроби захиститися від неї (як правило, невдалої).
Для виявлення агресивності та визначення її форм важливий зовнішній вигляд тварини, безпосереднє враження від малюнка: яка вона на малюнку – страшна, зла чи зовсім не страшна; лякає чи холоднокровно вбиває; нападає та з’їдає чи лякає.
Іноді буває досить складно розрізнити за малюнком прояв агресивності дитини та дуже вираженої боязні агресії. Часто ця відмінність проявляється у розповіді, за якою можна визначити, чи ідентифікується дитина із зображеною нею істотою, кого проектує вона в розповіді – себе чи образ ворога.
Інші роботи з даної категорії: