Зразок роботи
Вступ
Дитинство - період початкового фактичного утворення особистості, розвитку особистісних «механізмів» поведінки, коли встановлюються перші зв'язки та відношення, які утворюють нову єдність діяльності й водночас нову вищу єдність суб'єкта - єдність особистості. Від того, що буде закладено в дошкільному віці, великою мірою залежить, чи керуватиметься дитина, сприймаючи та оцінюючи події, явища зовнішнього світу раз і назавжди заданими стереотипами й шаблонами, чи зможе виробляти власні засоби постановки і розв'язання проблем, що виникають. Дитина - аж ніяк не пасивна істота, жодний вплив іншої людини вона не може сприйняти без власної реальної діяльності. Вона засвоює людські надбання, докладаючи власних зусиль, міркуючи, уявляючи. Елемент творчості присутній у всіх специфічно дитячих видах діяльності, збагачує (ампліфікує) розвиток дитини. Творчість і дослідницька поведінка тісно пов'язані між собою і мають спільну природу.
Творчість як один із видів діяльності і креативність як стійка сукупність рис, що сприяють пошуку нового, оригінального, нетипового, забезпечують прогрес суспільного розвитку. На рівні громадських интересйвкреативность дійсно розглядається як евристичний спосіб життєдіяльності, але на рівні соціальної групи поведінку творчої особистості може бути оцінено як вид діяльності, не узгоджується з нормами і приписами, прийнятими в даному співтоваристві людей. Творчість може розглядатися як форма поведінки, не согласующаяся з прийнятими нормами, але при цьому не порушує правові і моральні приписи групи.
Творчість - одна з найзмістовніших форм психічної активності. її можна розглядати як універсальну здібність, що забезпечує успіх різноманітної діяльності дітей. Будь-який творчий акт дитини - результат його активних пізнавальних, творчих дій. Навіть наслідуючи дорослих, дитина творчо видозмінює своє сприйняття відповідно до власних уявлень, а засвоюючи щось нове, пропускає його крізь особистий досвід, неповторний та унікальний.
Уже в дошкільному віці творча спрямованість дитини проявляється як властивість власне людської психіки. Малий робить справжнісінькі творчі відкриття чи не на кожному кроці, оскільки вперше вивчає світ навколо себе, пізнає навколишні предмети, людей. А в деяких видах творчої діяльності вони можуть здійснювати не просто «мікровідкриття суб'єктивного масштабу» (В.Моляко), а сягати досить високого рівня у своїх майже «дорослих» віршах, малюнках.